Desallotjades tretze famílies d'un bloc de l'avinguda Santa Coloma per esquerdes
El comú ha pres la decisió "per precaució" mentre duren els treballs de consolidació dels fonaments d'una durada prevista de dues setmanes
El cònsol menor de la capital, David Astrié, amb alguns dels llogaters afectats pel desallotjament davant l'edifici afectat. / C.C.T.
Andorra la Vella
Tretze famílies d'un bloc de pisos de l'avinguda Santa Coloma han hagut de ser desallotjades per precaució davant les esquerdes que presenta l'edifici.
El comú de la capital va decidir ahir prendre la decisió durant el temps que durin els treballs de consolidació dels fonaments de l'immoble.
Els inquilins dels tretze pisos, així com el comerç situat als baixos de l'edifici, tenen fins aquest divendres a les sis de la tarda per desallotjar els seus habitatges. Les obres s'iniciaran avui mateix, amb uns treballs preparatoris, i dimarts amb les tasques sobre els fonaments, i tindran una durada prevista de dues setmanes, segons ha informat el cònsol menor de la capital, David Astrié.
La corporació posa a disposició dels afectats hotels de la parròquia per reallotjar-se en règim de pensió complerta.
Astrié ha assegurat que no hi ha un risc de col·lapse de l'edifici, i que el desallotjament és per evitar ensurts mentre durin els treballs de consolidació.
David Astrié assegura que no hi ha risc de col·lapse
L'enginyer encarregat del cas, José Luís González, ha explicat que els danys se situen principalment sobre el pilar central de l'edifici, i per aquesta raó no afecta als edificis propers. Assegura que no està relacionat amb les esquerdes aparegudes a d'altres edificis del voltant.
José Luís González explica l'afectació principal a l'edifici
El cost inicial de les obres s'ha estimat en 14.000 euros.
El propietari, preocupat pels llogaters
El propietari de l'edifici afectat per unes esquerdes i que ha hagut de ser desallotjat avui es mostra tranquil per la mesura per evitar ensurts entre els inquilins.
Josep Palmitjavila ha explicat que la seva principal preocupació son els llogaters, afirmant que la mesura es prenia per motius de seguretat.
Josep Palmitjavila diu que la seva preocupació són els llogaters
Enginyers i comú no ha determinat encara l'origen dels moviments tot i que veïns de la zona, també afectats per esquerdes, ho atribueixen a les obres de desmunt que s'estan fent just davant del número 28 de l'avinguda Santa Coloma per construir un nou edifici.