Els liberals volen la garantia de la UE que respectarà la política migratòria d'Andorra
Creuen que és imprescindible negociar bé aquest punt de l'acord d'associació així com elaborar estudis d'impacte previs al referèndum

El cap de llista de Liberals d'Andorra, Josep Maria Cabanes, a la SER. / Liberals d'Andorra

Andorra la Vella
Els liberals volen la garantia que la UE respectarà la política migratòria d'Andorra perquè el país pugui controlar les seves fronteres. Si aquesta premisa no es compleix, són partidaris d'alentir les negociacions.
Així ho ha manifestat el cap de llista liberal per la circumscripció nacional, Josep Maria Cabanes, a la SER.
Cabanes considera imprescindible el control migratori del país per garantir la seguretat i l'estabilitat d'empreses i professionals.
Per als liberals també és molt important elaborar un estudi d'impacte tant del sí a l'acord com del no. Ho consideren imprescindible abans de sotmetre'l a referèndum i aquesta és una de les principals promeses que presenten al programa electoral. Per a Cabanes, la ciutadania ha de disposar del màxim d'informació per votar en conseqüència.
En matèria econòmica, els liberals no volen augmentar la pressió fiscal però sí aposten per una hisenda única. El cap de llista liberal creu que hi ha "una gran confusió d'impostos" i que seria relativament fàcil aplicar-ho, a través de les transferències als comuns, com ja es fa amb l'ITP. Fins i tot considera que "es podria afegir un paràmetre addicional com els ingressos". En tot cas, considera que s'ha de "facilitar la vida als inversors".
Liberals d'Andorra també aposten per crear una borsa de treball per recuperar el talent andorrà actualment a l'exterior així com aplicar exempcions fiscals temporals als joves que vulguin emprendre un negoci.

Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...




