Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Els bancs tanquen el 2022 amb un benefici de 113 milions d'euros

Són dades provisionals que caldrà validar a través d'un auditor, però aquesta xifra representa un 16% més que l'any anterior

La banca andorrana va tancar el 2022 amb un increment dels beneficis del 16%. / Arxiu

La banca andorrana va tancar el 2022 amb un increment dels beneficis del 16%.

Andorra la Vella

Els bancs tanquen el 2022 amb un benefici de 113 milions d'euros.

Són dades provisionals que caldrà validar a través d'un auditor, però aquesta xifra representa un 16% més que l'any anterior, detalla la patronal del sector, Andorran Banking. A més, també han crescut, en aquest cas un 3,3% fins a arribar als 63.700 milions d'euros, el volum dels recursos gestionats de clients. Això en un any amb les dues absorcions i amb l'increment dels tipus d'interès per part del BCE i per una forta inflació.

D'aquests 113 milions d'euros, 41 corresponen a Morabanc, que també ha donat a conèixer les dades al respecte.

Continuant amb Andorran Banking, les tres entitats, presenten una taxa de rendibilitat del 7,62%, molt similar a la mitjana europea. Quant a la rendibilitat del negoci sobre els actius, creix un 0,69%, millor que la mitjana del continent. També confirma la tendència a la baixa de la ràtio de morositat, que es queda en el 3,3%.

Per altra banda, també destaquen part de l'activitat que han tingut; la inversió creditícia es manté al voltant dels 5.000 milions d'euros, i s'han formalitzat 702 noves hipoteques a famílies que sumen de 375 milions d'euros, també un 16% més que el 2021. Quant a les empreses i particulars, en aquest cas han estat 676 milions d'euros i és un 25% més.

Per tot plegat, la directora general de la patronal, Esther Puigcercós, destaca que "els bancs rendibles, que acompanyen el creixement de l'economia i que malgrat les tensions inflacionistes i la pujada dels tipus d'interès, han mostrat molta resiliència i adaptació per aconseguir haver incrementat els beneficis".

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir