Sociedad
ESTAFES

Ja són una vintena les denúncies per estafes bancàries a través del phising

Els hackers van canviant d'estragègia i ara envien un missatge via SMS sobre una compra en línia inusual. MoraBanc alerta que no s'obri cap missatge sospitós i insisteix que no demana dades per canals de missatgeria

Nova alerta per phising de MoraBanc.

Andorra la Vella

Ja són una vintena les denúncies per estafes bancàries a través del phising o suplantació d'identitat d'entitats financeres.

Així ho ha confirmat la Policia, després de rebre'n una desena el cap de setmana que se sumen a una desena més durant la setmana anterior.

Per ara es desconeix el perjudici econòmic total.

Una de les entitats més afectades és MoraBanc la qual continua alertant de nous intents d'estafa, en aquesta ocasió via SMS.

El missatge avisa els clients d'una compra en línia inusual per un alt import i demana que es verifiqui a través d'un enllaç. L'entitat bancària avisa que aquest tipus de missatges és un intent fraudulient d'aconseguir les dades personals i recorda que MoraBanc no demana en cap cas dades confidencials a través de missatges directes.

La Policia afegeix que en cap cas s'ha d'entrar a l'enllaç i recomana esborrar el missatge.

La setmana passada MoraBanc va alertar d'un altre intent d'estafa similar. Els hackers van canviant d'estratègia per fer caure els afectats en el parany.

Es tracta d'una allau sense precedents d'intents de frau bancari.

Marisol Fuentes Pérez

Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007,...