El SEP trasllada a Educació la seva preocupació per una possible segregació d'alumnes als sistemes francès i espanyol
El Govern assegura no tenir cap confirmació oficial al respecte per part de les autoritats educatives dels dos països

El ministre d'Educació, Ladislau Baró, en un acte públic recent. / javiladot

Andorra la Vella
El Sindicat de l'Ensenyament Públic ha traslladat al ministeri d'Educació la seva preocupació davant una possible segregació d'alumnes als sistemes francès i espanyol.
Els canvis previstos, segons ha comunicat el SEP, són una reducció d'alumnes a secundària i batxillerat del Maria Moliner que el curs vinent passarà a tenir dues aules per nivell de les tres actuals, el què implicaria prioritzar els estudiants procedents del sistema espanyol sobre la resta. Al sistema francès, s'incorporarà el curs vinent notes tall a partir de troisième, canvis que afectaran de retruc la qualitat de l'ensenyament andorrà i una vulneració de la lliure tria d'escola que recull la Constitució. Així ho ha indicat la presidenta del SEP, Carla Guinot, en declaracions a RTVA.
El SEP ha traslladat aquesta inquietud als responsables d'Educació en una reunió que van mantenir dimarts i que contemplava d'altres temes com ara la situació dels interins, la nova llei d'educació o la carrera horitzontal del cos d'ensenyants.
El Govern no té cap constància oficial
Sobre la possible segregació d'alumnes als sistemes francès i espanyol, el Govern, de la seva banda, ha assegurat que els canvis que denuncia el SEP no han estat confirmats oficialment. El ministre portaveu, Guillem Casal, ha afirmat que el ministeri ha mogut fitxa després de la reunió mantinguda dimarts amb el sindicat i ha contactat amb els responsables dels sistemes educatius veïns els quals no han confirmat oficialment el què denuncia el sindicat.
Casal ha explicat que fa pocs dies es va mantenir una reunió de la comissió d'educació francoandorrana en la qual no es va posar sobre la taula cap dubte sobre la continuïtat del sistema educatiu francès al país.
També ha indicat que el Govern no té cap confirmació oficial de canvis al sistema educatiu espanyol ni per part de la conselleria d'educació de l'ambaixada ni de la direcció general d'educació de Madrid.

Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...




