El Clot d'Emprivat tindrà noves torres
El BOPA va publicar ahir un edicte pel qual posava a exposició pública dos estudis volumètrics previs als permisos d'edificació en aquesta zona

Algunes de les torres del Clot d'Emprivat. / Arxiu

Escaldes-Engordany
El Clot d'Emprivat tindrà noves torres.
El BOPA va publicar ahir un edicte pel qual posava a exposició pública dos estudis volumètrics previs als permisos d'edificació en aquesta zona d'Escaldes-Engordany, i la cònsol major, Rosa Gili, ha confirmat que es tracta de dues illes, on els seus propietaris estarien interessats a fer-hi noves construccions. Tot sembla indicar que seran torres d'edificis i estaran ubicades en dues parcel·les molt pròximes a l'avinguda Carlemany.
En aquest punt, ha recordat "l'esforç" que han fet des de la corporació per "conscienciar els propietaris que siguin solidaris i que alliberin el màxim d'espai possible". D'aquesta manera, si es limiten a l'espai que màxim que permet el POUP, que és del 50%, n'hi cabria una de gran, mentre que si opten per cedir el màxim previst, el 64%, n'hi cabrien dues més petites. A més, remarca que amb aquest terreny mantindran una zona enjardinada i consolidaran un espai que els permeti fer activitats i esdeveniments lúdics i festius.
Per altra banda, i per fer front a la pèrdua progressiva d'aparcaments, Gili ha confirmat que estan negociant amb els propietaris d'aquestes edificacions perquè els cedeixin algunes places per destinar-les a l'ús públic. La cònsol ha recordat que a la parròquia "només hi ha quatre o cinc pàrquings de propietat comunal" i que la resta "són a precari". És per això que esperen que les converses avancin cap aquesta direcció.
Segons detalla el BOPA, el termini per analitzar els projectes serà de 30 dies naturals en els quals qualsevol persona podria presentar al·legacions o formular les observacions que considerin oportunes.
Estudis de càrrega
D'altra banda, Rosa Gili espera reunir-se amb el Govern per parlar sobre els estudis de càrrega.
El projecte que s'ha de desenvolupar al Clot d'Emprivat ara mateix no seria possible si no l'autoritza l'executiu, tenint en compte que els comuns tenen limitada la capacitat per aprovar projectes de construcció d'habitatges. Per recuperar aquesta competència han de presentar uns estudis de càrrega en les pròximes setmanes, però la cònsol major, Rosa Gili, no veu clar la manera com s'hauran de fer, més encara quan hi ha qüestions com la mobilitat, l'aigua, o altres serveis com les escoles o fins i tot una possible ampliació de l'hospital que no les pot prendre en solitari cada corporació.
És per això, que espera reunir-se aviat amb el Govern, i així recuperar unes converses que han quedat ajornades des de les eleccions generals.
El termini per presentar-los seria a finals d'any, però Gili entén que si van cap al desembre s'hauria d'ajornar al 2024 i que sigui la nova majoria sortida de les eleccions, les qui els redactin.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




