Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
IMMIGRACIÓ

Argentinos en Andorra demana als temporers que no acceptin treballs en negre

L'entitat assegura que han caigut les denuncies per mala praxi però en canvi han detectat casos de treballs sense declarar

Façana de l'edifici del Servei d'Immigració. / Arxiu (ANA)

Façana de l'edifici del Servei d'Immigració.

Andorra la Vella

Argentinos en Andorra demana als temporers que no acceptin treballs en negre

El portaveu de l'entitat Marcelo Ponce, reconeix que el volum de denúncies per mala praxi en la contractació de persones temporeres o sense feina ha caigut molt en els darrers mesos, especialment després que presentessin vàries denúncies al respecte l'any passat. Per contra, han detectat un problema derivat com és la contractació en negre, la qual no és que sigui una pràctica generalitzada, però sí que si una persona està mancada de feina, la pot acceptar. És per això que des de l'entitat estan fent grans esforços per conscienciar-los que no ho facin, ja que si els passa alguna cosa quedaran absolutament desemparats, tant des del punt de vista administratiu com sanitari. Ho ha explicat al programa Aquí Andorra.

Perquè disposi de la màxima informació possible, manté la necessitat de crear una oficina del temporer que es dediqui exclusivament a aquest col·lectiu. Recorda que només a la temporada passada, el departament d'immigració va expedir pràcticament 8.000 permisos, un volum ingent que col·lapsa el servei i fa que moltes persones recorrin a l'entitat per demanar-los informació o consell, sense que aquesta sigui pròpiament qui se n'hauria de responsabilitzar.

Precisament per aquesta situació, en la qual s'estan convertint cada cop més en l'interlocutor entre el temporer i les administracions, no descarta que Argentinos en Andorra adopti un rol més oficial, però abans hauria de canviar l'estructura de l'associació.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir