Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad | Actualidad
TRANSPORT PÚBLIC

En marxa més freqüències d’autobusos, abonaments més barats i serveis exprés entre Andorra i la Seu d'Urgell

El Govern presenta les noves millores per al tranport públic entre els dos territoris

Presentació de la línia de transport entre Andorra i la Seu d'Urgell. / javiladot

Presentació de la línia de transport entre Andorra i la Seu d'Urgell.

Andorra la Vella

El Govern posa en marxa les noves millores per al transport públic entre Andorra i la Seu d’Urgell.

Més freqüències d’autobusos, abonaments més barats i serveis exprés. Aquestes són algunes de les principals millores que els usuaris del servei ja poden gaudir des d’aquest mateix dimecres. La nova autorització per explotar la línia, que l'Executiu va validar fa poques setmanes, permet seguir els punts estratègics per prioritzar l’establiment d’una bona connexió amb els territoris de l’entorn i el reforç continuat en el desenclavament del país.

Segons ha explicat el secretari d'estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, esperen que se'n puguin beneficiar uns 2.000 passatgers potencials.

Les novetats permeten duplicar les freqüències actuals, posant un bus cada 30 minuts i, a més, es suma amplitud horària a l’inici i al final del servei. Tot plegat suposa arribar als 30 viatges per dia, lluny dels 14 que s’oferien abans pel servei de dilluns a dissabte. A més, es preveu oferir 5 serveis llançadora en cada sentit que connectin la Seu d’Urgell i l’Estació Nacional d’Autobusos sense fer cap parada intermèdia.

Pel que fa a la tarifa, s’implementa una rebaixa del 6% pels usuaris que tenen abonaments habituals, es crea un abonament trimestral per estudiants i s’apliquen nous descomptes, d’entre un 10% i un 20%, per a famílies nombroses i monoparentals i per a la tercera edat, aíxí com un 25% per a les persones que estiguin associades a l’Associació Andorrana Contra el Càncer.

David Sansaloni

David Sansaloni

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra, especialitzat en temes esportius, econòmics i socials.

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir