Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Salut comença a vacunar contra la bronquiolitis els menors amb patologies

Cinc infants continuen ingressats a planta de l'hospital de Meritxell i un petit ha estat traslladat a una UCI pediàtrica de centres veïns

Entrada de l'hospital Nostra Senyora de Meritxell. / Arxiu

Entrada de l'hospital Nostra Senyora de Meritxell.

Andorra la Vella

La vacuna contra la bronquiolitis ja s'ha començat a administrar entre els infants menors de 2 anys en situació de risc.

Segons ha informat el ministeri de Salut a demanda de la SER, la vacuna contra el virus sincitial o VRS s'ha administrat a un total de vint menors amb patologies de risc. Aquesta administració s'està efectuant des de la setmana passada i inclou els ingressats a l'hospital.

El ministeri ha afegit que el protocol acordat pel Consell Assessor de Patologia Infecciosa preveu administrar la vacuna contra el VRS només en infants menors de dos anys amb factors de risc i major vulnerabilitat. Per ara, no s'ha previst incloure aquesta vacuna en el calendari habitual dels nadons "després d'analitzar la situació epidemiològica i de l'evidència disponible".

Actualment hi ha cinc infants ingressats a planta afectats per bronquiolitis, després que ahir rebessin l'alta dos petits i un tercer hagi estat traslladat a una UCI pediàtrica d'un hospital català. Cal recordar que a Andorra no es disposa d'aquesta unitat.

Segons ha informat a la SER la unitat de pediatria del SAAS, el nombre de casos de bronquiolitis s'han incrementat els darrers dies coincidint amb una baixada generalitzada de les temperatures. Fins dijous, vuit infants havien ingressat a l'hospital a causa del VRS i quatre havien estat traslladats a UCIS pediàtriques d'hospitals veïns. Aquest nombre de casos és superior respecte a la temporada anterior, quan segons el SAAS es van registrar menys casos que als països de l'entorn. En canvi a Catalunya i Espanya, de moment estan amb un nombre de casos per sota de l'esperat i inferior al d'altres anys.

Marisol Fuentes Pérez

Marisol Fuentes Pérez

Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir