Bartumeu augura un no al referèndum de la UE si es votés avui
Creu que les negociacions sobre els serveis financers no es poden tancar a finals d'any i que no s'han defensat bé les particularitats d'Andorra

Jaume Bartumeu durant el diàleg amb el periodista Albert Roig sobre l'acord d'associació amb la UE. / RTVA

Andorra la Vella
L'excap de Govern i observador en la negociació amb la UE, Jaume Bartumeu, assegura que de fer-se avui el referèndum sobre l'acord d'associació guanyaria el no.
Bartumeu s'ha mostrat molt preocupat pel desenvolupament de les negociacions, especialment sobre els serveis financers, perquè creu que no estan ben treballades.
Dubta que el 31 de desembre d'enguany es pugui tancar el protocol financer i de fer-se seria sense disposar de la garantia dels mecanismes de liquiditat, cosa li preocupa molt.
Ho va indicar així durant un debat organtizat per l'institut CERES que ell mateix presideix al Centre de congressos d'Andorra la Vella la passada nit.
L'excap de Govern es mostra contundent sobre el resultat del referèndum si es fes a data d'avui: "si el mateix dia que hi haurà les eleccions comunals es fes un referèndum sobre sí o no a l'acord d'associació, guanyaria el no, d'això n'estic convençut".
Bartumeu insisteix en què intentar tancar l'acord a finals d'any és precipitat i pot resultar negatiu per al futur del país. Diu que "aquesta negociació no pot acabar depressa perquè acabarà malament" per afegir que "cal reforçar les negociacions bilaterals" perquè Andorra "necessita més aliats i especialment França". Malgrat que el copríncep francès s'hagi compromès en facilitar que el banc de França pugui ser el prestador de darrera instància d'Andorra, aquesta no és una decisió ni ràpida ni fàcil.
L'observador independent en la negociació ha dubtat de la capacitat dels tècnics del país en les converses perquè, al seu entendre, no estan defensant suficientment les particulariats d'Andorra. I per aquest motiu considera imprescindible allargar les negociacions més enllà del 31 de desembre per tancar un bon acord d'associació.




