Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Política
ACORD D'ASSOCIACIÓ

Finalitza la negociació amb la Unió Europea per a l'acord d'associació

El cap de Govern, Xavier Espot, dona per tancades les grans línies polítiques de l'acord i preveu el referèndum per a finals del 2024

Xavier Espot compareix davant la premsa per anunciar el final de les negociacions per l'acord d'associació amb la UE / CEsteve

Xavier Espot compareix davant la premsa per anunciar el final de les negociacions per l'acord d'associació amb la UE

Andorra la Vella

Acabada la negociació amb la Unió Europa.

El cap de Govern, Xavier Espot, dona per tancades les grans línies polítiques de l'acord i preveu el referèndum per a finals del 2024

Les dues parts han conclòs la negociació en la última ronda amb Europa, en la qual s'han tractat els aspectes que quedaven pendents tant en l'àmbit bilateral com multilateral amb San Marino. Espot ha assegurat que s'han respectat les línies vermelles marcades per Andorra, el què deixa un document que satisfà els interessos del Principat.

Ara, s'inicia un treball més fi, de redacció del document, d'aclariment d'alguns aspectes, però sense posar entredit les grans línies vermelles. Per tant, Andorra no signa res, de moment, i encara hauran de passar uns mesos perquè s'arribi a aquest punt, segons ha explicat el cap de Govern, Xavier Espot.

La rúbrica, segons el calendari del Govern, es preveu per a quan finalitzi el mandat de l'actual Comissió Europea, a l'abril o maig de l'any vinent. A partir d'aquí, l'Executiu dedicarà sis mesos per informar la ciutadania sobre l'acord per deixar pas ja, a finals del 2024, al referèndum vinculant.

El pròxim dimarts, Espot i el secretari d'Estat d'Afers Europeus, Landry Riba, viatjaran a Brussel·les per assistir a un acte formal per exposar l'acordat i respondre als neguits que pugui haver-hi per part d'Europa.

David Sansaloni

David Sansaloni

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra, especialitzat en temes esportius, econòmics i socials.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir