L'associació Projecte Vida llança la campanya 'Gener sec' sobre els perills de l'alcohol
Convida la ciutadania a deixar de beure almenys durant els 31 dies que dura el mes i posa a disposició de tothom els grups d'ajuda i un servei d'atenció
L'associació Projecte Vida impulsa la campanya "Gener sec" en què proposa que almenys durant els 31 dies del mes de gener no es consumeixi cap beguda alcohòlica. / ANDY RAIN (EFE)
Andorra la Vella
L'associació Projecte Vida llança la campanya "Gener sec" per conscienciar la ciutadania sobre els perills de l’alcohol i ajudar aquells que ho necessitin a deixar de beure.
La campanya, pionera al país, es basa en la iniciativa que va començar al Regne Unit l'any 2014 i busca que després dels excessos del Nadal, els ciutadans puguin deixar l’alcohol almenys durant els 31 dies que dura el mes de gener.
La campanya se centra en les xarxes socials, publicant a Instagram una guia per ajudar i donar suport a les persones per aconseguir no beure alcohol durant aquest mes. Divulgarà de manera educativa eines pràctiques per facilitar l’abandonament del consum d’alcohol i donar suport a qui ho necessiti. També posen a disposició dels ciutadans un telèfon de suport, el 800 707, així com els grups d’ajuda mútua tant per a persones amb addiccions com per a les seves famílies.
Segons un comunicat de l'associació, el motiu principal de la iniciativa "Gener sec" és conscienciar la ciutadania que l’alcohol mata tres milions de persones anualment a tot el mon de manera directa, a part del nombre de morts de manera indirecta per les conseqüències que comporta.
De totes les morts atribuïbles a l’alcohol, el 28% es deu a lesions, com les causades per accidents de trànsit, per autolesions com el suïcidi o per violència interpersonal.
Pel que fa al Principat, segons Projecte Vida, el servei de Salut mental detecta cada cop en edats més primerenques casos d’addicció a drogues i alcoholisme. De fet ja hi ha casos entre nois i noies de 13 i 14 anys. Per això, des de Projecte Vida volen recordar que "cap quantitat d’alcohol, per petita que sigui, és saludable".