Panadero vol donar un impuls a la selecció femenina i pujar el nivell d'exigència
El nou tècnic estarà acompanyat de Carlos Sánchez 'El Maño' com a segon entrenador i de Tano Orosa com a entrenador de porteres
Presentació oficial del nou seleccionador femení, Albert Panadero (c). / Ràdio SER Principat d'Andorra
Andorra la Vella
Albert Panadero vol donar un impuls a la selecció femenina i pujar el nivell d'exigència.
El nou tècnic estarà acompanyat de Carlos Sánchez 'El Maño' com a segon entrenador i de Tano Orosa com a entrenador de porteres en el nou cicle que ara s'enceta. I continuarà a l'staff Dani Murcia com a preparador físic.
Panadero, que ha estat presentat avui oficilament, ha volgut crear un vincle amb l'equip sènior femení de l'Enfanf, comptant amb el seu entrenador, per generar dinàmiques atès que aquest equip és qui més jugadores aporta a la selecció.
Panadero ja ha contactat amb algunes de les futbolistes, en concret dissabte passat durant el partit de l'Enfaf sènior contra el Calafell. Dimecres iniciarà els entrenaments per preparar el preeuropeu que arrenca a l'abril i que el combinat nacional disputarà per primer cop en la seva història.
El nou tècnic de la selecció femenina no ha volgut entrar a valorar les declaracions de José Martín Guti de divendres i s'ha limitat a agrair-li la tasca realitzada durant els vuits anys que ha dirigit el combinat nacional. Qui sí ha respost parcialment les queixes de Guti ha estat el director tècnic, Eloy Casals, assegurant que la selecció femenina necessitava un canvi de cicle perquè "encara té marge de millora" i amb aquest relleu "pretenem una evolució més ràpida" especialment de cara a la fase de classificació de l'Eurocopa.
El president de la FAF, Fèlix Álvarez, tampoc ha volgut entrar a valorar les declaracions del ja exseleccionador assegurant que revisaran algunes de les denúncies que va fer, com la de falta de material, per si son certes o no, sense avançar què pensaven fer al respecte.
Al seu torn, Panadero ha assegurat que pot aportar la seva experiència en el futbol masculí perquè les jugadores" no se sentin professionals sinó que ho siguin".
El nou seleccionador signa contracte per cada fase a l'igual que el del combinat masculí, Koldo Àlvarez de Eulate.
Albert Panadero també ha valorat molt positivament que hi hagi fins a tretze jugadores del país en lligues estrangeres perquè al seu entendre aporta "exigència i nivell" al combinat nacional.
Koldo renova
D'altra banda, el president de la Federació Andorrana de Futbol, Fèlix Álvarez, ha confirmat la renovació del seleccionador nacional masculí Koldo Álvarez de Eulate.
Serà, com fins ara, per a la propera fase de classificació del mundial 2026.
Àlvarez ha indicat que ja han parlat amb el seleccionador i ha acceptat la seva continuïtat que implica, a banda de la fase de classificació del mundial, la propera cita de la Nations League, aquest 2024.
Koldo suma 114 partits com a seleccionador nacional amb 10 victòries, 17 empats i 87 derrotes.