Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Política
FINANCES PÚBLIQUES

Sant Julià tanca el 2023 amb un dèficit de 5,4 milions d'euros

El resultat s'explica per les obres de reconstrucció del centre cultural, pels crèdits reconduïts d'altres anys, especialment el de la carretera de la Rabassa i, sobretot per la compra de l'Hotel Pol

Els cònsols de Sant Julià durant la sessió de comú d'aquest dijous. / ANA

Els cònsols de Sant Julià durant la sessió de comú d'aquest dijous.

Sant Julià de Lòria

La corporació laurediana ha presentat el tancament de comptes de l'exercici anterior, que mostra aquesta diferència negativa entre els ingressos i les despeses. Segons ha explicat Josep Majoral, actual líder de la minoria, però cònsol major l'any passat, aquest resultat s'explica per les obres de reconstrucció del centre cultural, pels crèdits reconduïts d'altres anys, especialment el de la carretera de la Rabassa i, sobretot per la compra de l'Hotel Pol. Des de l'actual majoria els han avalat i consideren que són xifres justificades.

Per altra banda, en sessió del consell de comú s'ha aprovat l'ampliació del contracte del Centre Cultural per un valor de dos milions d'euros per tal de continuar amb els pagaments a l'empresa constructora i als despatxos tècnics al capdavant de les obres, segons ha explicat el cònsol major, Cerni Cairat.

Qüestionat per la possibilitat que el Govern impulsi una modificació de la llei de competències i de transferències emparant-se en els superàvits dels comuns, Cairat ha insistit que no és el cas de Sant Julià, com així ho demostren les xifres que han presentat.

Els vehicles amb matrícula estrangera no podran circular pels camins rurals lauredians

Ha estat un altre punt aprovat en sessió del consell de comú de Sant Julià de Lòria, en aquest cas amb l'abstenció dels consellers d'Unió Laurediana+Demòcrates. Segons ha comentat el cònsol major, Cerni Cairat, aquesta ordinació ha de disminuir la massificació de vehicles que accedeixen a la muntanya, especialment a la zona del Port Negre i la Plana de Claror, i també facilitar la vigilància per part del cos de Banders. A més, admet que s'ha fet en contacte amb els pobles de la zona que ja apliquen ells mateixos restriccions similars.

Des de la minoria, Josep Majoral, ha indicat que no els han convençut les explicacions dels cònsols perquè ja hi havia una ordinació al respecte que "anava prou enllà" i que si el que volen és prohibir la circulació, que no es limitin només als vehicles amb matrícula estrangera.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir