L'evolució favorable de l'IPC ajudarà a pactar els increments dels salaris
Des de l'USd'A, trenquen aquesta sensació d'optimisme i demane que el salari mínim hauria de superar els 1.500 euros mensuals

La ministra d'Economia, Conxita Marsol, i representants de la patronal durant la reunió del Consell Econòmic i Social d'aquest octubre. / CEsteve

Andorra la Vella
Així ho esperen la ministra d'Economia, Conxita Marsol, i el president de la Confederació Empresarial Andorrana, Gerard Cadena, els quals coincideixen que la frenada de la inflació és prou significativa com perquè no es repeteixin les discussions que van mantenir amb els sindicats els dos darrers anys. La ministra posa l'accent en l'increment del salari mínim, que continuarà pujant fins a arribar al 60% del mitjà, i la patronal ho avala.
Per la seva part, el secretari general de l'USd'A, Gabriel Ubach, ha trencat aquesta situació d'optimisme i recorda que fa anys que demanen la implantació gradual de la tretzena paga. Considera que la problemàtica de l'habitatge fa que parlar d'incrementar el salari mínim amb percentatges pròxims al 2%, sigui completament insuficient i, per això, va més enllà i demana que superi els 1.500 euros mensuals.
Segons ha publicat el departament d'Estadística, l'IPC del setembre ha estat de l'1,7%, és a dir quatre dècimes menys que a l'agost.

Arnald Sanllehy
Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...




