Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
TURISME

Les pernoctacions hoteleres freguen els 12 milions el 2024 i es mantenen amb xifres rècord

Representen un lleuger increment sobre les registrades l'any anterior. El nombre total de visitants es va situar l'any passat en els 9,6 milions de persones

El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, durant l'entrevista a l'Aquí Andorra. / Ràdio SER Principat d'Andorra

El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, durant l'entrevista a l'Aquí Andorra.

Andorra la Vella

Les pernoctacions hoteleres freguen els 12 milions el 2024 i es mantenen amb xifres rècord.

Així ho assegurava el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, a l'Aquí Andorra quan xifrava que entre desembre del 2023 i novembre del 2024 van dormir al país més de quatre milions de persones, les quals van fer una estada mitjana de gairebé tres nits. Cal incidir que són més que l'any anterior, però només 200.000. En total, van visitar Andorra 9,6 milions de persones, de les quals 5,2 milions eren excursionistes. Aquests no augmenten, pràcticament, i diu que mantenir-los i fer créixer els turistes és la seva estratègia perquè fan més despesa.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Aquí Andorra (17/01/2025)

00:00:0030:00
Descargar

Torres admet que ja estan valorant els estudis de càrrega turística i que de moment els indiquen que hi ha quatre mesos de màxima afluència, que són els tres primers d'un any natural i l'agost. Els presentaran al febrer i, quant a la llei del Turisme, confia que tinguin un primer esborrany a finals de la primavera.

També està en fase d'estudi l'increment de la taxa turística, però volen consensuar-la amb els actors econòmics, i de moment, apunta que es podria incrementar només en els mesos de més afluència. Quant a la vinyeta, considera que té massa complicacions i malgrat que és una bona proposta, no creu que s'implementi aquest mandat.

El ministre repassava les activitats pel 2025, començant per un nou esdeveniment a la primavera, tal com li demanen els comerciants, però que encara no està definit. El que sí que es manté és el Classicand i el Cirque du Soleil amb el mateix format que els anys anteriors. Descarta per complet l'Andorra Mountain Music i l'any acabarà amb l'Andorra Taste i el Shop In Andorra Festival.

Finalment, insisteix que caldria construir el recinte multifuncional i, malgrat que no serà enguany, no descarta que es pugui fer el 2026. També aposta perquè la pròxima línia aèria des de l'aeroport d'Andorra la Seu, sigui a París.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir