Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
HABITATGE

El preu del lloguer s'ha encarit un 43% en un any pels nous contractes

És una de les principals conclusions que s'extreu de l'informe sobre les característiques dels habitatges que ha elaborat el departament d'Estadística

Ofertes de pisos a l'aparador d'una immobiliària d'Andorra. / Arxiu (ANA)

Ofertes de pisos a l'aparador d'una immobiliària d'Andorra.

Andorra la Vella

És una de les principals conclusions que s'extreu de l'informe sobre les característiques dels habitatges que ha elaborat el departament d'Estadística, i que xifra el preu del metre quadrat d'un pis en règim de lloguer per algú que hi entrava a viure, el 2022, en 8,2 euros. Un any després, en les mateixes circumstàncies, s'havia encarit fins als 11,7. És a dir, que va pujar gairebé la meitat del valor que tenia.

Descomptant l'efecte dels nous residents i incloent el preu de cada any, aquest va créixer menys d'un punt, en el mateix període, fins als 8,6 euros el metre quadrat. Cal tenir en compte, però que l'estudi arrenca el 2019 i aleshores costava 6,7.

Com més anys de residència al mateix pis, més econòmic és i això es comprova amb la diferència del que pagava el 2023 algú que feia més de 20 anys que hi vivia, que eren 6,7 euros, amb els nous que hi entraven, que eren 11,7. És a dir un 75% més.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir