Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Política
COMUNS

Amb Seny impulsarà una reforma del reglament dels comuns per facilitar el treball de les minories

Diu Guillem Forné, que volen fer extensiu a la resta d'oposicions el seu treball i que no entendria que la majoria el bloquegés, perquè el dia de demà es podrien trobar amb la mateixa situació

La minoria de Amb Seny al comú de la Massana. / Arxiu/Comú de la Massana

La minoria de Amb Seny al comú de la Massana.

Andorra la Vella

Passen els mandats i canvien les composicions de les corporacions, però el clam de les minories sempre és el mateix, que tenen moltes dificultats per exercir la seva tasca, especialment pel temps amb el qual reben la documentació que es passa als consells de comú, o fins i tot, l'abast d'aquesta informació que reben. En aquest sentit, els representants d'Amb Seny al comú de la Massana, ja van demanar l'empara del Raonador del Ciutadà que els va donar la raó, però com que no era vinculant, no tenia efectes si la majoria no volia.

Per solucionar-ho, ara han començat un procés, que està encara en un estadi molt embrionari, d'analitzar els articles del reglament de funcionament del comú de la Massana per identificar aquells elements que podrien modificar i, així, fer millor la seva feina. Un treball, diu Guillem Forné, que volen fer extensiu a la resta de minories comunals.

El conseller massanenc es refereix, bàsicament, al fet que tinguin més de tres dies per analitzar tota la documentació que els passa la majoria abans de votar alguna proposta en sessió comunal, un termini que és escàs depenent de quin punt sigui. En aquest sentit, no creu que sigui una tasca gaire feixuga i, per tant, confia que podrien tenir-ho enllestit aviat. Serà aleshores quan ho comparteixin amb altres minories interessades.

Qüestionat per si la majoria ho veta, entén que no tindria cap sentit, ja que si avui ostenten el poder, demà podrien estar a l'oposició i, per tant, es trobarien amb la mateixa problemàtica.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir