Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
CRISI DE L'HABITATGE

El sector immobilitari rebutja la intervenció sobre els preus dels lloguers i assegura que té efectes perversos

El catedràtic en mercat immobiliari i consultor de l'AGIA, Luís Alberto Fabra, no recomana topallar els preus dels lloguers ni intervenir molt de temps el mercat perquè agreuja encara més la crisi

El catedràtic Luís Alberto Fabra durant la presentació de l'estudi sobre el mercat immobiliari d'Andorra / Ràdio SER Principat d'Andorra

El catedràtic Luís Alberto Fabra durant la presentació de l'estudi sobre el mercat immobiliari d'Andorra

Andorra la Vella

El sector immobilitari rebutja la intervenció sobre els preus dels lloguers i assegura que té efectes perversos.

L'exemple és el topall de preus implantats en determinats municipis de Catalunya tensionats, com ara la Seu d'Urgell.

El catedràtic en mercat immobiliari i consultor de l'AGIA, Luís Alberto Fabra, no recomana topallar els preus dels lloguers ni intervenir molt de temps el mercat perquè agreuja encara més la crisi. L'exemple de la Seu d'Urgell és que actualment no hi ha pisos de lloguer.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Aquí Andorra (17/03/2025)

00:00:0030:00
Descargar

Fabra sí és partidari d'incentivar l'oferta i un mencanisme que valora positivament és el parc públic d'habitatges. Com a mesura que proposa al seu darrer informe sobre el mercat immobiliari andorrà recomana una figura anomenada dret de superfície en el què un privat construeix habitatge de lloguer assequible durant un període llarg d'anys sobre terrenys públics cedits, terrenys que l'administració pot recuperar al final del període de concessió.

L'expert assegura que aquesta mesura ja s'està adoptant en indrets molt tensionats com Sant Sebastià, al Pais Basc.

Marisol Fuentes Pérez

Marisol Fuentes Pérez

Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir