El pla Renova introdueix ajuts a la minieòlica i l'e-Engega al transport col·lectiu
Els programes mantenen les partides pressupostàries dels anys anteriors, que sumen en total 2.750.000 euros

El secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, presenta els programes Renova i e-Engega d'enguany. / CEsteve

Andorra la Vella
El pla Renova introdueix ajuts a la minieòlica i l'e-Engega al transport col·lectiu
El secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, i el director d'Energia i Transports, Carles Miquel, han presentat una nova edició d'aquests programes que van destinats a millorar l'estalvi i l'eficiència energètica en immobles o edificis, i a l'adquisició de vehicles elèctrics o híbrids endollables. En tots dos casos, es manté la partida de l'any anterior, dos milions per al primer i 750.000 euros pel segon, i es podran demanar a partir del dijous.
La principal novetat del Renova és la creació d'un nou ajut de fins al 40% del cost de la inversió destinada a equips d'aprofitament d'energia minieòlica. També és novetat un altre ajut de fins al 40% per a sistemes d'emmagatzematge d'energia elèctrica produïda a partir de fonts renovables i, finalment han incrementat fins al 35% la subvenció per a actuacions d'aïllaments que afectin finestres i parets. A banda, es mantenen la resta d'opcions tradicionals.
El mateix passa amb l'e-Engega, però enguany s'ha fixat la promoció d'ajuts al sector del taxi i del transport de logística nacional de mercaderies i de viatgers. Aquí introdueixen una subvenció màxima de 15.000 euros per a vehicles de transport de mercaderies elèctrics purs i de 4.500 per a híbrids endollables. Per als autobusos poden ser de fins a 40.000 euros i per les motocicletes elèctriques, 1.500, i 800 per als ciclomotors. Finalment, per als taxis han creat una nova modalitat amb 15.000 euros per a l'adquisició d'un vehicle elèctric pur i de 8.000 euros per als híbrids endollables.
Tant Forné com Miquel han destacat l'èxit d'aquestes iniciatives que han ofert 21 milions de subvencions des de la seva creació, 16 dels quals són per al Renova i 5 per l'e-Engega.




