Rodalies tornarà a funcionar de manera parcial aquest dilluns
El secretari d'Estat de Transports, José Antonio Santano i la consellera Sílvia Paneque han anunciat el restabliment del servei, que tindrà talls en nou línies

Aspecte de l'estació passeig de Gràcia hores després que s'aturés totalment el servei de Rodalies a Catalunya / Marta Perez (EFE)

Madrid
El secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, ha anunciat que el servei de Rodalies a Catalunya es reprendrà de manera parcial aquest dilluns, després d’haver estat suspès durant tot el cap de setmana per motius de seguretat. El servei es restablirà, però hi haurà talls en diversos trams de nou línies.
El servei de Rodalies feia cinc dies que no funcionava amb normalitat, des de l’accident mortal de dimarts a la nit a Gelida (Barcelona). S’han completat fins a tres revisions de totes les línies per auditar la seguretat de la xarxa ferroviària. El Govern, Adif i Renfe, amb la presència del secretari d’Estat de Transports, s’han reunit repetidament per trobar una solució que permetés restablir el servei.
La línia R1 funcionarà completament, excepte el tram entre Blanes i Maçanet-Massanes, que disposarà d’un servei alternatiu; la R2 operarà amb normalitat en totes les seves variants; la R3, ja afectada per les obres de desdoblament, amplia el tall fins a Puigcerdà i tota la línia seguirà un pla alternatiu; la R4 circularà entre Terrassa i Martorell Central, des d’on hi haurà autobusos fins a Sant Sadurní, per després reprendre el servei ferroviari fins a Sant Vicenç de Calders; la R7, que ja estava interrompuda, continuarà sense servei, i la R8 funcionarà amb normalitat.

Mapa de las líneas de Rodalies que reabrirán este lunes

Mapa de las líneas de Rodalies que reabrirán este lunes
El secretari d'Estat de Transports, José Antonio Santano, ha apuntat que el 80% d'usuaris tindran transport ferroviari i ha subratllat que les línies R1, R2 i R4 eren prioritàries justament perquè són les que més viatgers transporten. Ha celebrat la feina feta entre el govern espanyol i la Generalitat, malgrat que ha admès certa descoordinació, i ha explicat que hi ha hagut 150 persones treballant, entre personal d'Adif i contractacions, per revisar i reparar la xarxa. A partir de dilluns seran 330, ha dit, ja que s'hi incorporaran 180 efectius més.
El Sindicat Espanyol de Maquinistes Ferroviaris (Semaf) ha emès un comunicat aquest diumenge en què assegura que els conductors dels trens de Rodalies de Catalunya "sempre" s'han presentat al seu lloc de feina i en què ha advertit que vigilaran pel compliment de l'acord amb Adif i Renfe per garantir la seguretat de la xarxa. Segons el sindicat, els treballadors han seguit la normativa laboral i la de Renfe, sobretot pel que fa a les mesures de seguretat, amb la voluntat de garantir la seguretat dels maquinistes i dels usuaris del servei.




