La Llavor
Programa dedicado al sector agroalimentario de la Comunitat Valenciana. Durante media hora, repasamos la actualidad de una de las principales actividades económicas de la comunidad: productores, distribuidores, comercializadores, vendedores, empresarios y sindicalistas, cocineros, educadores… Cultura de la tierra en definitiva
Episodios anteriores
Seleccione una fecha o rango de fechas
De temporada: D.O. nispros
08/02/2025 | 05:28
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0005:28La Llavor (01/02/2025)
Al programa de hui entrevistem al conseller d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina. A la Comunitat Valenciana tenim la mitjana de superfície per explotació més xicoteta d'Europa i la mitjana d'edat més alta, 65 anys. L'abandonament de terres sembla imparable, però Miguel Barrachina està convençut que la reconstrucció després de la DANA, d'una banda, unida a la nova llei d'estructures agràries que estarà -afirma- en breu, serviran per a rellançar l'agricultura valenciana. D'entrada, aspira al fet que cap agricultor afectat per la tragèdia abandone de la mà del govern d'Espanya.Per a això, a més de les mesures fiscals ja adoptades per a facilitar la transmissió de terres, es prevaldrà la unió. No necessàriament el cooperativisme, sinó qualsevol projecte de producció compartida que supose augmentar la grandària i la capacitat de les explotacions.En 'La Llavor' el conseller ha insistit que només des de la unió entre administracions es pot superar la tragèdia. Que mai abans s'han mobilitzat tants recursos en tan poc de temps.Quant als danys patits a les instal·lacions de reg, Miguel Barrachina afirma que estaran llestes per a poder atendre les necessitats de les explotacions de cara a la pròxima campanya d'estiu. Està convençut que arribaran a temps amb el ja reparat i el que Tragsa encara ha de reparar en aquells camps on no ha sigut el propi agricultor qui ha avançat la recuperació.
01/02/2025 | 29:59
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0029:59El Rebost: canelons de putxero
01/02/2025 | 05:53
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0005:53La Llavor (25-01-2025)
25/01/2025 | 29:58
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0029:58El Rebost: steak tartar de llonganissa
25/01/2025 | 03:22
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0003:22La Llavor 18/01/2025
José María Ferrer és el responsable d'assumptes reguladors d'AINIA. Amb ell hem parlat en La Llavor de l'agenda reguladora d'enguany. L'agenda verda europea obliga i s'aveïnen canvis que sempre busquen ajudar al consumidor amb més informació, més clara i en envasos més sostenibles.El nou Reglament del Parlament Europeu i del Consell sobre envasos i residus d'envasos, que s'espera que es publique en el Diari Oficial de la Unió Europea (DOUE) aquest mateix mes de gener, introdueix objectius ambiciosos per a 2030 i 2040, com l'augment de l'ús de materials reciclats, la reducció del pes i volum dels envasos, i l'eliminació progressiva de substàncies preocupants, com les PFAS.Però, això sí, els envasos continuaran sent de plàstic. Continua sent el rei, i les seues característiques i bondats per a la conservació no tenen, de moment, competència. Així que del que es tracta és d'optimitzar-los, que siguen de plàstic reciclat i amb elements d'innovació que eviten que eixos envasos acaben en les escombraries.
18/01/2025 | 29:59
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0029:59Vi: què fem al 2025 si ja ens hem acabat tot el vi que teníem al celler?
Javier Prats ens dona uns quants consells 'vinícoles' per a començar el 2025
18/01/2025 | 10:01
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0010:01El Rebost: guisat de cérvol
A la secció El Rebost, del programa La Llavor, Santi Hernández ens prepara hui un guisat de cérvol.
18/01/2025 | 05:41
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
00:00:0005:41





