Nacions Unides trien les Terres de l’Ebre per desenvolupar una prova pilot del programa ONU-habitat
Les Terres de l’Ebre seran el primer territori del món que acollirà el programa, que actualment només funciona en grans metròpolis i que té com a objectiu millorar el planejament urbanístic per incorporar transformacions digitals i abordar els reptes d’aquest segle, com són l’emergència climàtica, el despoblament i la transició energètica.

(@LLUIS_SOLER)

Tortosa
El conseller de polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha signat a Nova York el memoràndum d’entesa amb la directora executiva del programa ONU-Hàbitat, Maimunah Mohd Sharif durant la seva visita a Nova York.
Sobre la deslocalització del projecte cap a territoris fora de les ciutats, Puigneró ha afirmat que “el projecte no l’apliquem només a una ciutat sinó que s’incorporarà en un sistema de municipis de característiques molt diferents, amb realitats de mar i muntanya molt marcades.”
Les característiques que han permès prioritzar les Terres de l’Ebre són pels seus reptes a nivell territorial, com l’emergència climàtica que pateix la zona del Delta de l’Ebre, el despoblament de les comarques interiors de la Terra Alta i la Ribera d’Ebre i la transició energètica, que començarà amb la desnuclearització de les centrals ubicades al nord d’aquesta darrera comarca.
El pla es desenvoluparà en diferents fases. La primera consistirà en una recollida d’informació del territori, on participaran entitats, administracions i societat civil.
Després, es farà una diagnosi sobre les febleses i les oportunitats que poden tenir les Terres de l’Ebre davant dels reptes globals i s’elaborarà un seguit de recomanacions per impulsar la transformació del territori. El programa es preveu que tingui una durada de 4 anys.




