Govern treballa per ampliar el nombre de cribratges de càncer
El cap de Govern, Xavier Espot, ha confirmat que a partir de l'any vinent hi haurà una prova més de detecció precoç que s'afegirà a les de colon, de pròstata i de mama

El cap de Govern, Xavier Espot / SFGA/CEsteve

Andorra la Vella
El ministeri de Salut vol incrementar el nombre de cribratges per incloure altres tipus de càncer en el marge d'un any. És l'objectiu que es proposa l'executiu davant una malaltia que any rere any creix a causa de l'augment de l'esperança de vida i obliga a redoblar els esforços en matèria sanitària per combatre contra ella. Tant és així que el cap de Govern, Xavier Espot, ha confirmat l'ampliació, com a mínim, d'un cribratge més per l'any vinent i que s'afegirà a les proves realitzades actualment de colon, de pròstata i de mama.
Una de les assignatures pendents és l'obtenció de dades, i no només en temes de salut. Espot s'ha referit a l'acord d'associació com a l'instrument de millora en matèria estadística perquè preveu una sèrie de normes i mecanismes d'intercanvi que faran millorar l'extracció i el tractament de dades.




