Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Espanya defensa que l'acord d'associació no sigui mixt per accelerar la seva tramitació

L'ambaixador Carlos Pérez-Desoy no creu que Andorra hagi de quedar fora del sistema Entry/Exit, però la decisió quedarà condicionarà per altres negociacions paral·leles

L'ambaixador espanyol a Andorra, Carlos Pérez-Desoy, durant el seu discurs amb motiu del Dia de la Hispanitat aquest dijous a Soldeu / ANA

L'ambaixador espanyol a Andorra, Carlos Pérez-Desoy, durant el seu discurs amb motiu del Dia de la Hispanitat aquest dijous a Soldeu

Andorra la Vella

No és l'argument principal, però tampoc no és menor, assegura l'ambaixador del regne d'Espanya a Andorra, Carlos Pérez-Desoy. El diplomàtic opina que és una qüestió molt tècnica i, precisament, per les múltiples implicacions que tindrà, és comprensible que no tots els estats ho vegin de la mateixa manera. Alguns consideren que pot afectar les seves competències, però no és el cas d'Espanya, d'aquí que li donin ple suport.

Un altre element important serà el sistema entry/exit, que ja s'ha començat a implementar i que obliga els països comunitaris a revisar cada vehicle que creui la seva frontera, si prové d'un estat que no formi part de l'espai Schengen, com és el cas d'Andorra. De moment, el Principat està en negociacions amb les institucions europees perquè tant França com Espanya no apliquin aquesta política fins a les últimes conseqüències, i Pérez-Desoy creu que ha de ser així, però també recorda tot plegat forma part d'un conjunt de negociacions amb interlocutors diferents, que abracen qüestions que van des dels transfronterers fins a la gestió de les fronteres.

Una altra matèria que treballen és en la definició de les fronteres entre els dos països. Hi ha una taula creada des de fa alguns anys que analitza les posicions que defensen cadascun d'ells i que avança amb un bon clima de cooperació.

Arnald Sanllehy

Arnald Sanllehy

Periodista a Ràdio SER Principat d’Andorra des del 2019. Condueix l’Aquí Andorra, El Balcó Andorra i...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir