Èxit del dispositiu de seguretat durant la visita de Macron
Les autoritats franceses feliciten el cos de policia que va desplegar 200 agents en dos dies

Dispositiu de seguretat per la visita d'Emmanuel Macron a Andorra / Àlex Molina/Policia d'Andorra

Andorra la Vella
Les autoritats franceses feliciten el cos de policia per l'ampli dispositiu de seguretat desplegat durant la visita del copríncep a Andorra.
Uns 200 agents de les unitats d'investigació, protecció de persones, intervenció, TEDAX, seguretat ciutadana, canina i mitjans aeris han vetllat per la seguretat d'Emmanuel Macron els dos dies que ha estat al país.
Fins i tot un grup d'agents el va acompanyar a fer fúting el dimarts al matí. Així ho ha detallat Josep Albert Rivero, inspector major i cap de la unitat d'intervenció de la policia.
La planificació i la coordinació amb les autoritats policials franceses ha durat molts mesos, des de l'octubre passat quan estava prevista la primera data de la visita. En aquesta planificació també s'estudia els hàbits de l'autoritat i es preveuen situacions com la de practicar esport al carrer.
Aquesta planificació, a més, ha estat flexible i amb gran adaptabilitat davant els possibles canvis d'agenda, com va succeir amb l'arribada de Macron, prevista a l'Estadi Comunal i finalment modificada a causa de la climatologia al Pas de la Casa. Per a Rivero, però, aquesta no és la major dificultat d'un dispositiu com aquest, sinó la planificació d'efectius en un cos relativament petit com el d'Andorra.
Descubre la nueva app de Cadena SER Te ofrecemos una mejor experiencia de audio y video
DescargarLa representació del copríncep francès i el propi Elisi han traslladat una nota d'agraiment al cos d'ordre per l'èxit en la protecció d'una figura tan rellevant mundialment com la del president gal.

Marisol Fuentes Pérez
Periodista llicenciada per la UAB. Des del 2007, directora de Ràdio SER Principat d’Andorra, emissora...




