Així va anar el Fórum de Salut Mental de Menorca 2026
Escolta el que van dir els participants

Fórum Salut Mental de Menorca 2026 L'impacte de les pantalles
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Maó
El II Fòrum de Salut Mental de Menorca, celebrat el dijous 26 de febrer de 2026 a la Sala d’Audiències del Claustre del Carme de Maó, es va tancar amb una molt bona resposta de públic i una participació activa que va confirmar l’interès creixent de la societat menorquina pels efectes de les pantalles en la salut mental, especialment entre infants i joves.
Participants
La jornada es va iniciar puntualment a les sis de la tarda amb la benvinguda de Luis Soler, de Ràdio Menorca, que va remarcar la necessitat d’obrir espais de reflexió col·lectiva davant d’un canvi tecnològic accelerat que afecta totes les generacions. Tot seguit, el director insular d’Atenció Social, Daniel García del Mar, va fer l’obertura institucional destacant el compromís de les administracions públiques amb la prevenció i l’acompanyament a les famílies davant els nous reptes digitals.
Les primeres ponències, en format vídeo, van marcar el to de la jornada. La neurocientífica Maria J. Portella va explicar de manera clara i divulgativa com funciona el cervell davant les pantalles i quins efectes té l’estimulació constant sobre l’atenció, el son i la regulació emocional. A continuació, Diego Hidalgo, creador del Manifest OFF, va convidar a repensar la relació amb la tecnologia i va defensar la necessitat de recuperar espais de desconnexió conscient.
Un dels moments centrals del fòrum va ser la taula de debat sobre la gestió de l’accés a les pantalles i la prevenció de conductes addictives entre els més joves. Hi van participar Santiago Barro, Eliana Ocampo, Vanessa Gomila i Maria Salort Serra, que van aportar mirades complementàries des dels àmbits tecnològic, psicològic, social i terapèutic. El debat va posar de manifest la importància de la prevenció, l’educació digital i el treball conjunt entre famílies, escola i professionals.
També va participar AFASME
Després d’una proposta de conclusions, el públic va intervenir activament amb preguntes i reflexions, enriquint el debat fins a la cloenda. Una representant d'AFASME va fer lectura d'un text. També va participar el psiquiatra Josep Rebordosa. El fòrum es va tancar amb la sensació compartida que la tecnologia ofereix oportunitats, però que només amb criteri, límits i acompanyament es pot garantir una bona salut mental en un món cada vegada més digitalitzat.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Fórum Salut Mental de Menorca 2026 L'impacte de les pantalles

Luis Soler
Desde los 14 años está en antena. Lo que empezó como un juego se convirtió en una pasión. Sus estudios...




