Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'especialització de l'aventura

El sector dels esports d'aventura al Pirineu està en creixement, amb un 19% més d'empreses l'últim any. Avui entrevistem una de les empreses del sector, Outdoor Adventour, que aposta pel turisme premium i confia en el retorn del client internacional

Pepo Foz durant l'entrevista a l'Aquí Lleida de Ràdio Lleida.

Pepo Foz durant l'entrevista a l'Aquí Lleida de Ràdio Lleida.

Lleida

La dels esports d'aventura al Pirineu de Lleida és una indústria en constant creixement. Així ho mostren les xifres sobre el teixit empresarial del sector. L'últim any ha augmentat l'oferta un 19% i ara ja són 271 les empreses a casa nostra que es dediquen al rafting, els barrancs, el senderisme o les excursions a cavall, entre moltes altres maneres de gaudir de la natura.

Un 19 per cent  més vol dir que s'han obert 43 noves empreses l'últim any. El sector partia de 228 empreses ara fa dos anys, és a dir, abans de la pandèmia. En aquest periode, s'ha produït una explosió de l'oferta per fer esports d'aventura al Pirineu i ara ja són 271 empreses, la majoria al Pirineu.

Més de 767 mil serveis. Mentre en altres indrets patien els efectes de la pandèmia, a les comarques d'interior i el Pirineu passava tot el contrari. Així, s'assolien al 2021 els 767  mil serveis d'aventura. Enguany la previsió és superar els 800 mil.

Segell de qualitat igual com es cataloga als hotels. De la mateixa manera que hi ha estrelles per als hotels, les empreses d'esports d'aventura i les associacions que les agrupa també volen ser reconegudes amb una distinció per la seva qualitat. La Diputació ja hi està treballant.

Interès pel gaudi, però també per la preservació dels valors naturals de l'entorn. Entre els valors que les empreses d'esports d'aventura transmeten als seus clients hi ha la de preservar els espais nets, de protegir-los i de mantenir els hàbitats que s'hi trobin de la millor manera possible. Preservar l'entorn també forma part de l'aventura.

És aquest interès pel respecte cap a l'entorn i encomanar-lo que es caracteritza l'empresa d'esports d'aventura de la que avui parlarem. Es tracta d'Outdoor Adventour, una agència receptora especialitzada en els Pirineus, amb seu a Sort. Ofereix paquets turístics molt diversos, amb ràfting, barrancs, senderisme... però també patrimoni cultural, horts ecològics i enologia...

Entrevista al CEO d'Outdoor Adventour  Pepo Foz a l'Aquí Lleida de Ràdio Lleida d'aquest dimecres, 18 de maig.

Escolta l'entrevista en aquest podcast.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

L'especialització de l'aventura. Amb Pepo Foz, d'Outdoor Adventour.

00:00:0013:52
Descargar
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir