Un oasi de jocs i lectura contra la inseguretat

Infants i famílies es troben als jardins del Raval per gaudir d’activitats organitzades per un equip de dinamitzadors voluntaris

REPORTATGE de Gemma Alegrí. Un oasi de jocs i lectura contra la inseguretat.

Els Jardins de Sant Pau del Camp, al barri del Raval, són un dels espais més verds i a l’hora un dels més estigmatitzats de Barcelona. L’Ajuntament els va tancar l’estiu del 2019 després que diversos veïns es queixessin d’inseguretat a la zona. Ara, cada dimecres a la tarda, la Gemma i en Massimo, dinamitzadors, hi porten una ludoteca portàtil, de fusta, feta per persones en risc d’exclusió que formen part de la cooperativa Impulsem, situada al barri.

El punt de lectura, en funcionament des de l’octubre, és la proposta que reuneix més famílies, entre jocs i concerts gratuïts. Cap a quarts de sis de la tarda, hi despleguen catifes de colors, i hi col·loquen tamborets, jocs de taula i molts contes. “A les biblioteques de Sant Pau i de la Santa Creu els va encantar la idea i són qui ens cedeixen els contes”, explica el dinamitzador.

La resposta dels veïns, que veuen com ha canviat l’espai en poc temps, ha estat més que positiva. “El feedback que ens donen és que els jardins estan millorant i això es nota en l’augment de trànsit de persones per aquí”, comenta Natàlia Martínez, consellera tècnica del districte de Ciutat Vella. Els voluntaris esperen que el projecte continuï endavant i, fins i tot, poder-lo fer arribar a tota Barcelona.