Sociedad

Lleida recupera dos AVANT amb Barcelona

Els usuaris, contents, però reclamen els altres dos que van desaparèixer amb la pandèmia i també que hi hagi rebaixes en el preus dels bitllets únics i no només en els abonaments per als usuaris habituals d'AVANT, que a Lleida són la minoria

Pla obert d'una persona entrant a un tren AVE a l'estació de Sants de Barcelona. Foto: ACN.

Lleida

A partir d'aquest setembre, hi ha dos trens més AVANT entre Lleida i Barcelona, Un, surt poc després de les set de la tarda de Lleida en direcció a Barcelona i l'altre, surt de la capital catalana a les 21.25 hores. Sobretot és aquest últim el que feia més falta.

Segons la federació d'associacions de veïns de Lleida, és un pas més però en falten més. Dos trens més, un per sentit, que també van desaparèixer amb la pandèmia, i sobretot, preus més barats per usuaris puntuals.

"Mentre sigui més barat anar a Barcelona en cotxe, la gent agafarà el cotxe", afirma Rosa Castillo, de la Federació d'Associacions de Veïns de Lleida, un dels membres de la taula Avant de Lleida, formada per entitats, institucions i sindicats.

Castillo recorda que els descomptes per trens AVANT només són per als usuaris que tenen abonament que, a Lleida són una minoria.

També reclama que hi hagi més freqüències amb Barcelona i vice-versa els caps de setmana ja que aquests dos nous serveis que es recuperen aquest setembre només són entre dilluns i divendres.