Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

"Alcarràs", ara cap als Òscar

La pel·lícula de Carla Simon és l'elegida per l'Acadèmia de Cinema d'Espanya per competir amb les que arribin a Hollywood d'altres països per a optar a la preuada estatueta.

Al mig de la imatge, la "Nati" i en "Quimet", germans Solé a la ficció, celebrant el nou pas que ha fet la pel·lícula "Alcarràs" amb l'alcalde, Jordi Janés i el regidor de Cultura, Gerard Companys. Foto: Ajuntament Alcarràs.

Al mig de la imatge, la "Nati" i en "Quimet", germans Solé a la ficció, celebrant el nou pas que ha fet la pel·lícula "Alcarràs" amb l'alcalde, Jordi Janés i el regidor de Cultura, Gerard Companys. Foto: Ajuntament Alcarràs.

Lleida

L'Acadèmia del Cinema Espanyol ha triat "Alcarràs" -guanyadora de l'Os d'Or a Berlin el febrer passat- per a optar a l'Òscar a la millor pel·lícula estrangera en la cerimònia que l'acadèmia de Hollywood té previst celebrar el dia 12 de març de 2023. És un primer pas en la cursa cap a l'Òscar, però encara en queden d'altres. Per exemple, que estigui entre les 5 escollides com a candidates per a la preuada estatueta. Però abans hi ha una preselecció i per ser a la cursa final, cal estar preseleccionat. Si "Alcarràs" és o no en aquesta preselecció se sabrà el dia 21 de desembre.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

"Alcarràs, cap als Òscar". Reaccions d'actors, directora, veïns i autoritats.

00:00:0033:31
Descargar

En tot cas, que hagi estat l'elegida pels membres de l'acadèmia d'Espanya per representar el cinema que es fa aquí a Hollywood ha estat acollit com un premi gros per actors, veïns i autoritats. A l'Aquí Lleida n'hen parlat amb els actors que fan els personatges de "Quimet" -Jordi Pujol-, "Montse Oró" -Nati- i "Rogelio"- Josep Abad- qui, amb 78 anys, veu molt lluny això de Hollywood, sense amagar que li faria molta il·lusió poder-hi assistir.

També hem recollit les veus de la directora de la pel·lícula, Carla Simon, qui en una intervenció per streaming ha comentat que caldrà veure com acull el públic nord-americà un film que a Europa s'ha entès molt bé perquè arreu del continent s'hi poden trobar històries de crisi en l'agricultura molt similars a les que explica "Alcarràs". Però el film també va de "família", i de família, diu Simon, "tots en tenim una".

A l'Aqui Lleida també hem parlat amb veïns i veïnes d'Alcarràs, triats a l'atzar, que valoren què pot suposar aquest pas més que ha fet la pel·lícula per guanyar notorietat internacional, així com amb l'alcalde, Jordi Janés, i hem recollit les valoracions del president de la Diputació, Joan Talarn, i del delegat del Govern a Lleida, Bernat Solé.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir