Danae Boronat: "Les futbolistes són més properes a la realitat del carrer perquè no són milionàries com ells"
La periodista esportiva destaca les desigualtats i diferències entre els i les futbolistes

Llapis de memòria. Danae Boronat (20/10/2022)
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
"No! Et faràs mal!" o "Això són coses de nens!" són algunes de les frases que li deien a la Danae Boronat quan de petita volia jugar a futbol. "Jo mai vaig voler ser futbolista, jo només volia passar-m'ho bé amb les amigues. A les dones sempre els ha interessat jugar al futbol, però no estava ben vist", reflexiona al Llapis de memòria. Des dels 17 anys la Danae Boronat és periodista esportiva i fa poc es va convertir en la primera dona a retransmetre un partit de primera divisió. Ara, treballa a TV3 narrant els partits de futbol femení.
Quan va escriure el seu llibre No las llames chicas, llámalas futbolistas el 2020 es preguntava si les futbolistes podrien alguna vegada arribar a ser grans referents internacionals: "Ara l'Alèxia Putelles ja ho és. Es veia que arribaria, només faltava que la gent hi apostes. Ho ha fet el Barça i els altres clubs. Les jugadores comencen a tenir ambició per dedicar-se al futbol".
La periodista critica que la majoria de persones que treballen en aquest món "encara són troglodites". Posa com a exemple a Javier Clemente, qui la va desacreditar com a periodista per ser dona en una roda de premsa fa un temps. El defineix com "un personatge carca, antic i ranci que no ha sabut adaptar-e al pas del temps i als canvis". No és l'única situació d'aquesta mena que ha hagut de viure, "m'he fet respectar, però no hauria de ser així".
Les diferències entre gèneres
"Són professionals que es dediquen al futbol, però que també tenen altres interessos. Les futbolistes són més properes a la realitat dels carrers perquè no són milionàries com ells. Viuen en cases normals i a barris normals, són més properes a les problemàtiques socials. Mostren naturalitat sobre si són lesbianes o no ho són, es vinculen a totes les causes que volen", analitza sobre les futbolistes amb qui té contacte.
Per a ella, el futbol continua vivint en una època passada. Considera que els homes han de ser més valents per fer alguns avenços socials: "Els homes no surten de l'armari per por. Ells són multimilionaris i tenen la vida solucionada. De què tenen por? Si ets gai, quin problema hi ha perquè t'ho diguin des d'una grada?". "A elles els hi diuen que no poden jugar a futbol i que se'n vagin a fregar", acaba.




