Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Balta Bosch:"La gràcia és que el pilar el faci gent diferent cada any però després de dos de pandèmia ha estat difícil"

Els Marrecs de Salt van tornar a pujar un pilar de 4 per les escales de la Catedral de Girona després de dos anys d'aturada per culpa de la pandèmia.

Marrecs de Salt pujant el pilar. / Marrecs de Salt

Marrecs de Salt pujant el pilar.

Girona

A poc a poc, tot es va recuperant després de dos anys de pandèmia. També les tradicions, com la pujada del pilar de 4 dels Marrecs de Salt per les escales de la Catedral de Girona, que va tornar a desafiar les lleis de la gravetat i que, en menys de dos minuts, van recórrer el gairebé centenar d'escalons que condueixen a la porta del temple.

El cap de colla, Balta Bosch, ha explicat en una entrevista a l'Aquí Girona que estan "contents i orgullosos" d'haver-ho pogut tornar a fer. Hi participa tota la colla però l'estructura en si descansa sobre unes 40 o 50 persones que Bosch diu que intenten anar variant: "La gràcia és que el pilar el faci gent diferent cada any però aquest any ha estat més difícil".

També ha estat difícil reprendre l'activitat castellera. Per por al contagi i també perquè han perdu massa crítica, "especialment els joves de 10 i 11 anys que, durant l'aturada, han optat per altres activitats". Bosch parla de "generació perduda" i creu que ara els venen "dos o tres anys de picar pedra amb la gama de castells de 8, de no voler córrer més del compte" per, espera, poder tornar a intentar els castells de 9.

Podeu escoltar l'entrevista sencera aquí.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Balta Bosch, cap de colla dels Marrecs de Salt

00:00:0007:43
Descargar
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir