Girona amplia en fins a 20 places l'oferta de llits per als sense sostre durant l'onada de fred
L'Ajuntament té previst ampliar llits a les antigues instal·lacions de la UNED, a la Sopa o desplaçar gent a una residència de gent gran si és necessari
:quality(70)/cloudfront-eu-central-1.images.arcpublishing.com/prisaradio/XWFVY2BAEBAFNA7WXMWDLW3KXY.jpg)
Imatge d'arxiu dels llits instal·lats a les instal·lacions de l'antiga UNED. / acn
Girona
Girona compta habitualment amb 42 llits per a persones sense sostre a les antigues instal·lacions de la UNED al barri vell i 86 persones sense llar censades, segons l'últim recompte fet el mes de maig. És una oferta pensada per a "gent que és coneguda pels professionals de la Sopa", adverteix la regidora de Drets Socials, Núria Pi, "però aquests dies estem col·locant llits supletoris i som més permissius per atendre algú que no està vinculat amb els nostres programes" pensats per deixar el carrer.
En concret, s'han habilitat 10 llits supletoris a l'antiga UNED i l'Ajuntament ha aparaulat amb una residència de gent gran la possibilitat de portar-hi "entre 5 i 7 persones durant una setmana" i també "es podrien posar 5 llits supletoris a la Sopa" en aquest període d'excepcionalitat amb temperatures sota zero. Malgrat tot, Pi adverteix que sempre hi ha gent "que es nega" a acceptar aquesta oferta que, recalca, està pensada "per a la gent que tenim a Girona, no amb la que pugui venir d'altres llocs per un efecte crida".
De fet, Pi creu que seria necessari desencallar la coordinació amb altres poblacions de les comarques de Girona que disposessin de places lliures per fer front a pics de demanda puntuals.
Nuria Pi, regidora de drets socials de l'Ajuntament de Girona
07:20
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/1674570264398/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>