Pueyo demana a Montero canvis en la llei del "només sí és sí"
Arran de la posada en llibertat d'una persona que complia condemna per dos intents d'agressió sexual i un robatori amb violència i l'"alarma social" que això ha provocat, segons l'alcalde

Un moment de la roda de premsa en què s'ha informat de la carta enviada a la ministra. Amb Josep Ramon Ibarz, intendent de la Guàrdia Urbana i l'alcalde, Miquel Pueyo.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Miquel Pueyo:"Li demano a la ministra Montero modificacions de la llei del Sí és Sí"
Lleida
L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha enviat aquesta setmana una carta a la ministra d'Igualtat, Irene Montero, en la que demana que prengui "mesures legislatives" i que es prenguin "amb la màxima celeritat" per evitar que es tornin a repetir casos com el del condemnat a Lleida per diferents agressions sexuals i que, gràcies a la llei de només sí és sí va sortir en llibertat abans d'hora la setmana passada. Per l'alcalde, això ha generat "alarma social" i, per això, a la carta li expressa a la ministra la seva preocupació i també li recorda que "el departament de J ustícia de la Generalitat ja va advertir la Fiscalia provincial de l'excarceració" d'aquest pres "i li va traslladar el seu expedient amb la finalitat que es prenguéssin mesures, donat l'alt risc de reincidència d'aquesta persona, reflexat en els informes penitenciaris".
Aquest fet, afegeix l'alcalde a la carta que ha enviat a la ministra, "ha provocat a la ciutat de Lleida una lògica alarma social entre els nostres veïns i veïnes. És per això que, com alcalde, lluny de partidismes i fugint de la demagògia i del populismes" (...) "li demano al conjunt del Govern (de l'Estat) que, amb la màxima celeritat, prenguin mesures legislatives per a garantir que casos com aquest no es repeteixin".
I afegeix a la carta: "Si la modificació de la llei (en referència a la Llei Orgànica 10/2022 de 6 de setembre de garantia integral de la llibertat sexual, més coneguda com llei de només sí és sí) va obrir una escletxa, és precís i urgent que una nova modificació (de la llei) la tanqui".
Canvis legislatius
L'enviament d'aquesta carta s'ha donat a conèixer després de la comissió informativa per les polítiques de gestió de seguretat i civisme on també s'ha informat que l'ajuntament proposarà canvis legislatius per incorporar mesures alternatives a les sancions econòmiques per infraccions administratives relacionades amb actes d'incivisme. Per l'alcalde, mesures alternatives a les multes poden ser solucions més pedagògiques, efectives i més justes.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Miquel Pueyo:"Li demano a la ministra Montero modificacions de la llei del Sí és Sí"




