Èxit d'organització i públic a la Copa del Rei celebrada a Badalona
L'Unicaja va acabar de confirmar la sorpresa i va fer seu el títol en una trepidant final contra el Lenovo Tenerife

"Hem demostrat que a Badalona podem organitzar grans esdeveniments esportius"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Badalona
Després de quatre dies d'intensa competició, Badalona ha demostrat que no li caldrà esperar 38 anys per tornar a organitzar una Copa del Rei de bàsquet. No només han estat dies de grans partits de bàsquet, sinó tota una setmana d'activitats al carrer, com s'ha pogut veure a les quatre Fan Zones distribuïdes arreu de la ciutat, o amb la realització del programa 'Què t'hi jugues!' en directe el dimarts. Badalona ha organitzat una magnífica Copa del Rei, amb la graderia de l'Olímpic de Badalona pràcticament plena cada dia i durant tots els partits. A més, la Penya va fer una gran actuació i va anar de molt poc que no fiqués els dos peus a la gran final. El temps també ha acompanyat i s'ha pogut viure un cap de setmana esplèndid amb la Rambla de Badalona a petar de gent i amb totes les terrasses plenes.


Rubén Guijarro, alcalde de Barcelona, ha passat pels micròfons del 'Què t'hi jugues!': "Ens va faltar una cistella per arribar a la final, però estem molt satisfets de com ha anat l'organització i el funcionament de totes les activitats programades i també de les innovacions que hem implantat en aquesta Copa, com les quatre fan zones o la Nit de la Copa". Guijarro ha remarcat que "hem tingut més de 30.000 persones a la ciutat gaudint de la festa del bàsquet, fet que és un gran revulsiu per a la ciutat; hem recuperat l'orgull i hem situat de nou Badalona en la línia de les ciutats que poden organitzar esdeveniments esportius i no haver d'esperar uns altres 38 anys".
La Minicopa també va aconseguir un gran èxit de públic en tots els partits celebrats al poliesportiu Llefià, però l'assistència a la final que es va disputar al Palau Municipal d'Esports va congregar a més de 8.500 persones, un nou rècord històric. Sobre aquest èxit, l'alcalde Rubén Guijarro ha indicat que "hem sobrepassat en més de 5.000 persones el rècord anterior segons ens han comentat des de l'ACB. És una dada difícil de comprovar, però deu ser el partit de bàsquet sub14 més multitudinari de la història. I sense jugar la Penya!"."M'han passat que el 'Diario Sur' ha titulat que Unicaja ha estat campió de la millor Copa de la història", ha explicat Guijarro.

El Reial Madrid, campió d'una Minicopa de rècord

El Reial Madrid, campió d'una Minicopa de rècord
"En els pròxims dies presentarem els resultats d'una auditoria externa encarregada per l'ACB que estudia l'impacte de la competició a la ciutat que l'acull". En aquest sentit, l'alcalde ha assenyalat que "aquesta edició de la Copa del Rei de bàsquet ha estat seguida a 154 països, ha comptat amb més de 200 periodistes acreditats i la ciutat ha estat constantment trending topic a xarxes, fet que ens fa pensar que retorn de la celebració de la Copa a la ciutat haurà sigut molt bo i que implica una millora de la nostra imatge".
Guijarro ha explicat que "Prenen el pols ciutadà, el que et diu la gent i veus a xarxes, és que es va gaudir d'un gran espectacle, d'un èxit d'organització" "Això de portes endins és un xute d'orgull badaloní; hem mostrat amb esplendor la gran ciutat que som". "No hi ha hagut cap incident i tot i la gran afluència de gent i les grans trobades amb aficions. Vull agrair a tothom la mostra de convivència, civisme, i la manera de viure esdeveniments d'aquesta manera, tan arrelada als valors de l'esport". "Que aquests dies serveixin com a revulsiu de l'orgull de ciutat i per marcar el camí de com hem de treballar per revifar la ciutat".
L'alcalde Guijarro ha rematat: "Hem demostrat que podem albergar grans esdeveniments esportius".




