"Els projectes de grans superfícies i internet són les amenaces del comerç a Lleida"
Entrevista a Josep Bellera, comerciant d'òptica i hostaler a més de president dels comerciants de la Zona Alta de Lleida

Un moment de l'entrevista a Josep Bellera, comerciant i hostaler i també president dels comerciants de la Zona Alta.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Josep Bellera (comerciant i hostaler de Lleida ): "Els projectes de grans superfícies previstes a Lleida (o centres comercials) no deixa de ser una amenaça per al sector, juntament amb la compra per internet"
Lleida
Amb el canvi de govern a la Paeria, les polítiques també canvien. O ho poden fer. Almenys en la seva orientació i prioritats. En aquest sentit, el president dels comerciants de la Zona Alta de Lleida, comerciant d'una òptica en aquesta àrea de la ciutat i, a més, hostaler (Restaurant Bellera) recorda que l'anterior equip de govern de la Paeria (amb ERC i Junts) "estava molt en contra" de promoure centres comercials o grans superfícies als barris perifèrics o als voltants de la ciutat. "Ara ja es veurà. Se sabrà aviat, què passarà", afirma Bellera, ja que amb el nou govern socialista hi ha l'interrogant de si el projecte Torre Salses (als barris de Magraners i Bordeta) es reactivarà o si el projecte comercial del Pla de l'Estació (el preferit pels comerciants) es deixarà de banda. Per a Bellera "els projectes de grans superfícies (i també de centres comercials) segueixen sent una amenaça per al comerç" tradicional de Lleida, tanta amenaça com "la compra per internet", que lluny de reduir-se, cada cop va a més i això ho noten als taulells dels comerços.
Pel que fa a l'òptica, Bellera alerta de les compres d'ulleres de sol no homologades, que poden acabar fent mal a la visió, i també el fet de comprar unes ulleres graduades per internet, fiant-se dels sistemes de graduació telemàtics, quan això cal que ho faci un professional.
Quant a l'hostaleria, Restaurant Bellera, que va obrir en plena pandèmia, ara farà tres anys, afrontarà aviat una nova remodelació de la zona de bar -l'entrada al restaurant- després d'haver abordat altres reformes i posades a punt quan es va reobrir el local al públic, aquest cop sota la batuta de Josep Bellera i del seu fill. Afirma que han canviat els hàbits dels clients. Abans, de dilluns a divendres s'omplien les sales i ara tothom reserva pel cap de setmana, creant desequilibris en el servei que obliguen a haver de fer malabarismes als responsables dels locals.




