Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Lluís Puig: "El referèndum a l'escocesa és com aquell regust d'allioli que retorna després d'haver dinat"

L'exconseller de Cultura i diputat de Junts per Catalunya al Parlament repassa l'actualitat de l'independentisme a l'Aquí Catalunya

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

LLUÍS PUIG - AQUÍ CATALUNYA

00:00:0020:11
Descargar

Barcelona

L'actual membre del Consell de la República ha lamentat que des de l'independentisme es torni a plantejar vies que ja es van posar sobre la taula fa més de deu anys i no van funcionar, i ho compara "a aquell regust d'allioli que et retorna al vespre després d'haver dinat". En aquest context, Puig ha comentat que l'estratègia de llei de claredat que proposa el president Pere Aragonès no li sembla la idònia, ja que "la possibilitat que el referèndum es voti a Espanya també és com si des de Catalunya decidim el que passarà al Front Polisario al Marroc". Tot i això, Puig admet que arreu d'Europa "hi ha moviments que no se senten còmodes en un sistema d'estats i fronteres imposades per la Segona Guerra Mundial" i posa com a exemples els casos d'Escòcia, Còrsega, Catalunya i el País Basc, els quals "han de trobar un encaix en el marc europeu".

Pel que fa a la consulta del Consell per la República sobre la investidura de Sánchez, Puig creu que podria passar que l'opinió dels membres del Consell fos contrària a la investidura, i que al mateix temps Junts per Catalunya arribés a un acord polític per investir al candidat del PSOE.

"Tinc claríssim que no seré a casa per Nadal"

El diputat al Parlament de Catalunya resident a Brussel·les ha assegurat que, tot i el possible acord sobre l'amnistia, té claríssim que no tornarà a casa per Nadal. Puig ho atribueix a què des de l'Estat "faran els impossibles perquè el tema s'allargui moltíssim", i explica que "fins que Llarena no retiri l'euroordre contra mi, jo no podré tornar a Catalunya". Sobre l'abast de l'amnistia, Puig creu que és important "pels centenars i milers de persones que són familiars i amics dels encausats i que estan vivint una angoixa molt gran". A la vegada, entén l'amnistia pels policies que executaven ordres, però exposa que si aquests tenen delictes per excessos violents, "l'amnistia entra en uns termes molt complicats".

La renúncia a la unilateralitat independentista

Sobre la renúncia de la unilateralitat dels independentistes que es demana des de la Moncloa, el diputat de Junts defensa que des de l'Estat espanyol "també apliquen unilateralitat a l'hora de no aprovar lleis aprovades al Parlament de Catalunya, en promulgar lleis conta el català o, per exemple, per no deixar desenvolupar les nostres lleis d'energia". Sobre la via del diàleg, Puig creu que "s'ha de dialogar amb tothom", i considera que amb la negociació s'ha aconseguit fer un pas més enllà, "ja que negociar significa que reconeixes al que està a l'altre costat de la taula".

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir