Brussel·les, Düsseldorf i Marràqueix, nous destins d'hivern a l'aeroport de Girona
Ryanair aposta per la terminal gironina multiplicant les freqüències per quatre respecte a l'hivern passat
:quality(70)/cloudfront-eu-central-1.images.arcpublishing.com/prisaradio/JUFLC34KEROLVEWZIYIWSRAVZQ.jpg)
Cada cop se'n veuen menys a Girona. / ACN
Girona
Aquest hivern Ryanair oferirà nou rutes a l'aeroport de Girona. Als destins de Cracòvia, Baden, Pisa i Londres, se n'hi afegeixen cinc de nous: Belfast, Birmingham, Brussel·les, Düsseldorf i Marràqueix. A més, es multipliquen per quatre les freqüències. Mentre que l'hivern del 2022 hi va haver deu vols a la setmana, aquest any en seran 42 des de novembre fins principis de primavera.
Per això, s'hi tornarà a establir una base amb dos avions que comportarà 45 llocs de treball directes a Vilobí entre pilots, personal de cabina, enginyers i mecànics. Una base que Girona ja l'havia acollit, però des del 2019 només era "estacional" durant la temporada d’estiu. Elena Cabrera, coutry manager, ha assegurat que "li veuen potencial" a la zona perquè té "infraestructures, capacitat i bones connexions".
Tenint en compte freqüències i rutes, la capacitat de l’Aeroport serà un 70% superior a l'hivern passat. La companyia ha crescut un 15% arreu de l'Estat i la directiva de Ryanair remarca que Girona "supera amb escreix" aquesta xifra. Amb aquests vols d'hivern, l'aerolínia preveu tancar la temporada amb 1'3 milions d'usuaris a l'aeroport de Girona.
Aquest 2023 es compleixen 21 anys des que Ryanair va aterrar a l'estat espanyol. Va ser un vol entre Girona i Frankfurt i amb aquesta connexió la companyia irlandesa entrava en el mercat català i espanyol amb una forta aposta per operar des de la terminal gironina.
A part d’això, Generalitat, Patronat de Turisme i Cambra de Comerç han avançat que estan treballant per convocar un concurs de promoció de l’aeroport per la temporada vinent. La previsió és que es desencalli entre novembre i desembre i que arrenqui el 2024 amb una empresa contractada perquè promocioni la terminal gironina entre les aerolínies.
Així ho hem explicat a l'Aquí Girona: