Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Urna elecciones Resultados en directo a partir de las 20:30h

La Generalitat recull 332 denúncies per violència en els primers 2 mesos de curs

La majoria dels casos atesos per la Unitat de Suport a l'Alumnat en Situació de Violència (USAV) han estat denúncies per assetjament entre alumnes, seguides de maltractament infantil i adolescent. El govern vol que cada vegada més alumnes utilitzin aquest canal. "No deixeu passar ni una" els ha dit la consellera Anna Simó

Passadís de l'Institut Apel·les Mestres de L'Hospitalet de Llobregat, on s'han penjat cartells per donar a conèixer el servei d'atenció a l'alumnat en situació de violència. / Soledad Domínguez

Passadís de l'Institut Apel·les Mestres de L'Hospitalet de Llobregat, on s'han penjat cartells per donar a conèixer el servei d'atenció a l'alumnat en situació de violència.

L'hospitalet de Llobregat

Des de l'inici d'aquest curs, els professionals que integren la Unitat de Suport a l'Alumnat en Situació de Violència (USAV), que atén estudiants per situacions que poden estar vivint tant a dins com fora de l'aula, ha registrat 332 casos, la majoria per situacions d'assetjament entre companys, seguits del maltractament infantil i juvenil. La xifra suposa una cinquena part del total de casos recollits durant els 10 mesos del curs passat, en què es van registrar 1527 casos. Des de la posada en marxa del servei, l'any 2021, segons les dades de la conselleria d'Educació, l'equip multidisciplinari que integra la USAV ha atès un total de 3039 casos.

El departament d'educació ha presentat avui una campanya per incrementar el coneixement que els alumnes tenen de l'eina perquè fins ara, a la majoria de casos que atenen, la denúncia l'ha fet un adult. La consellera Anna Simó ha visitat aquest matí un institut de L'Hospitalet, referent per alguns dels programes de convivència que té en marxa i ha demanat als alumnes que "no deixin passar ni una". Simó alertava als alumnes que "potser qui gira avui l'esquena al patiment d'un company, després, més endavant no es penedeixi d'haver estat còmplice del que li han fet". En la mateixa línia, la consellera de feminismes Tània Verge assegurava que "no hi ha violències petites ni micromasclismes" sinó únicament violència i masclisme.

Soledad Domínguez

Soledad Domínguez

Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir