'The Producers' donen la campanada
El musical dirigit per Àngel Llàcer i Manu Guix al Teatre Tívoli fa funció especial de cap d'any
ENTREVISTA. The Producers
25:57
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/1704019823959/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Barcelona
El Mago Pop (‘Nada es imposible’ al Teatre Victòria), Joel Joan (‘Escape Room 2’ al Teatre Condal) i Joan Pera (‘Tot l’any pot ser Nadal’ al Teatre Romea) son alguns dels artistes que celebren la nit de cap d’any actuant davant del seu públic. Però al ‘Tot És Comèdia’ hem triat prendre el raïm amb les estrelles del musical més gran de la temporada a Barcelona, ‘The Producers’ de Mel Brooks. L’espectacle que han dirigit Àngel Llàcer i Manu Guix al Teatre Tívoli està protagonitzat pels actors i cantants Armando Pita i Ricky Mata.
El muntatge és el més ambiciós de la productora Nostromo (‘La jaula de las locas’, ‘Cantando bajo la lluvia’) amb 2,7 milions d’euros de pressupost. El musical de Brooks, un dels mès premiats de la història, fa una paròdia del feixisme i busca ridiculitzar el nazisme per combatre’l. De fet, en escena apareix un Hitler de pega que interpreta el mateix Llàcer. Aquest tema no ha aixecat polèmica, com sí que ho va fer la decisió d’Àngel Llàcer de “vetar” l’entrada als crítics al Tívoli perquè sempre, deia, el deixen malament.
El pitjor musical de la història
‘The Producers’ és la història de Max Bialystok (Armando Pita), un productor de musicals de Broadway en hores baixes que coneix Leo Bloom (Ricky Mata), un comptable amb aspiracions de convertir-se en productor que l’ajuda a remuntar la seva situació econòmica nefasta. Com? Mitjançant uns tripijocs comptables, Bloom creu que es poden fer rics si munten un musical que sigui un fracàs. Aleshores es llencen a buscar la pitjor trama, els actors més inútils i el director més incompetent. Als dos protagonistes s’hi afegeix un tercer personatge principal, Mireia Portas, una de les “pitjors” actrius que fitxen després d'una audició.
Amb Armando Pita i Ricky Mata hem parlat de l’excitació general que es viu una nit de revetlla de cap d'any al teatre, dels mètodes "peculiars" que Àngel Llàcer utilitza en els càstings i de com posa a prova als actors en directe durant la funció (es poden aguantar el riure?). També han explicat quin és el millor mètode per tenir cura de la veu en una professió tan exigent (mai gingebre!), com eviten les lesions ballant en un escenari ple d’escales i els secrets que s'amaguen darrera de l'escenari, amb un exèrcit de regidors i tramoistes que ajuden a que tot rutlli amb la precisió d'un rellotge suís. 'The Producers' es pot veure fins el 4 de febrer al Tívoli de Barcelona i després marxarà a fer temporada a Madrid.