El BalcóEl Balcó
Fútbol

"Conocer a nuestros ídolos aunque sea cinco minutos ya es una alegría de por vida"

La María, la 'Princesa Guerrera Futbolera' de Salamanca, relata a La Graderia del Balcó l'intercanvi de regals amb Ferran Torres i la visita al vestidor del Barça

"Conocer a nuestros ídolos aunque sea cinco minutos ya es una alegría de por vida"

"Conocer a nuestros ídolos aunque sea cinco minutos ya es una alegría de por vida"

05:24

Compartir

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/1705695335098/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

La persona més feliç del món al Reina Sofía de Salamanca, després de la victòria per 1 a 3 del Barça contra Unionistas als vuitens de final de la Copa del Rei, no era cap jugador ni cap membre del cos tècnic de l'equip blaugrana.

Era la María, una jove aficionada d'Unionistas, a qui Ferran Torres va regalar la samarreta al descans just després de fer el gol que suposava l'empat a un: "Fue una pasada que Ferran me diera la camiseta, imagínate lo feliz que estaba: ya me gustaba mucho de antes..." explica la María. Ferran tampoc va marxar amb les mans buides: la María i la seva germana Lucía portaven un tauró de peluix signat per les dues: "El tiburón se lo compramos mi hermana y yo para él, para regalárselo, y se lo llevó", afegeix.

La María té 11 anys i a Salamanca la coneixen com la Princesa Guerrera Futbolera. Des dels 7 pateix Sarcoma d'Ewing, un tipus de càncer rar que afecta els teixits tous dels ossos. en parla a l'antena de SER Catalunya amb la mateixa naturalitat amb què es mostra a les xarxes socials (a twitter, @mariacmpfg. A instagram, @mariacmfutbolera):  "Hace 4 años me diagnosticaron sarcoma de Ewing y aquí estoy luchando. Es una enfermedad que ataca sobretodo a las partes blandas de los huesos, y estoy con un tratamiento de quimioterapia en Madrid, en el Niño Jesús".

En una situació com la seva, destaca que "momentos como el de ayer son muy importantes, para los niños que estamos malitos conocer a nuestros ídolos aunque sea cinco minutos ya es una alegría de por vida", explica.

Després del partit, també Pedri els va regalar la samarreta, i les dues van tenir l'oportunitat d'entrar al vestidor del Barça: "nos invitaron a mí y a mi hermana a conocer al resto de la plantilla y al equipo técnico. Me dijeron que encantados de conocerme, y yo les dije que estaba un poco triste porque perdiera el Unionistas pero que estaría contenta por conocerles".

Recorda que "vi a Lewandowski, a Gundogan... Gundogan acaba de ganar la Champions, y Lewandowski es uno de los máximos goleadores de la Bundesliga. ¡Imagínate!"

Es nota que des que té memòria és una apassionada del futbol, "voy a ver al Unionistas y a los equipos de aquí de Salamanca como el Guijuelo", i a casa seva ho saben: "Me encanta el fútbol, mucho, desde siempre: mi madre dice que cuando era pequeña ya les daba patadas a los peluches en la cuna", conclou amb un somriure.

Joan Tejedor

Joan Tejedor

Narrador dels partits del Barça en català a SER Catalunya i presentador de La Graderia del Balcó. Treballa...

 
  • Cadena SER

  •  
Programación
Cadena SER

Hoy por Hoy

Àngels Barceló

Comparte

Compartir desde el minuto: 00:00