Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El COILL demana canvis en l'accés al grau d'Infermeria per reduir el dèficit actual a les consultes

Entrevista a la presidenta del Col·legi d'Infermeres i Infermers de Lleida, Mercè Porté

Mercé Porté és la presidenta del COILL.

Mercé Porté és la presidenta del COILL.

Sigue el canal de la SER en WhatsApp
Encontrarás toda la información, el deporte y el entretenimiento: la actualidad del día y las noticias de última hora, los mejores vídeos y momentos de la radio, entrevistas, reportajes y mucho más.

Suscríbete ahora

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Mercè Porté (COILL): "Les proves d'accés (per estudiar Infermeria) haurien de ser iguals per tothom"

00:00:0032:12
Descargar

Lleida

A Lleida falten 1.355 infermers i infermeres per arribar a la ràtio europea de 8,73 professionals per cada MIL habitants. I és que actualment, a les comarques de Ponent, estem a menys de 6 infermeres per MIL habitants, una ràtio que el Col·legi Oficial d'Infermers i Infermeres de Lleida considera "totalment insuficient per tenir cura de la població". Però la queixa no acaba aquí. Aviat n 'hi haurà moltes que es jubilaran. I no hi haurà relleu suficient per a cobrir els seus llocs.

Des del Col·legi es demanen mesures per tal de preveure aquest buit que hi haurà en la professió ja que formar una infermera requereix, com a mínim, quatre anys de formació en grau universitari i uns altres dos de formació sanitària especialitzada, en el cas de les infermeres que fan especialitat ja sigui familiar i comunitària,geriàtrica, facin de llevadores, siguin infermeres pediàtriques o de salut mental i del treball. Reclama el Col·legi una estratègia encaminada a augmentar el número de professionals formant-se i retenir talent, especialment les que es formen a Lleida. Moltes, després marxen buscant millors oportunitats laborals.

En aquesta entrevista, la presidenta del COILL, Mercè Porté, proposa que des del Govern de l'Estat es facin canvis per tal que l'accés a la carrera d'Infermeria "sigui igual per a tothom" perquè ara, al no ser-ho, a Lleida es formen professionals vinguts de fora que quan acaben el grau marxen altre cop a treballar fora quan aquí fan molta falta infermeres i infermers... "i això és un greuge".

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir