Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El SIL deixarà més de 50 milions d'euros a l'àrea metropolitana de Barcelona

El saló de la logística tindrà lloc del 5 al 7 de juny al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona i acollirà 650 empreses, un terç de les quals són estrangeres

El delegat especial de l'Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Pere Navarro, i la directora general del CZFB, Blanca Sorigué, presenten l'edició del 2024 del Saló Internacional de Logística (SIL). / Maria Asmarat, ACN

El delegat especial de l'Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Pere Navarro, i la directora general del CZFB, Blanca Sorigué, presenten l'edició del 2024 del Saló Internacional de Logística (SIL).

Barcelona

La pròxima edició del Saló Internacional de Logística (SIL) tindrà un impacte econòmic de més de 50 milions d'euros a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons els organitzadors, el Consorci de la Zona Franca (CZFB). El saló de la logística tindrà lloc del 5 al 7 de juny al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona i acollirà 650 empreses, un 35% de les quals són estrangeres. L'edició d'enguany, la vint-i-quatrena, rebrà representants de 93 països d'arreu del món. A falta de menys d'una setmana per l'inici, els organitzadors expliquen que ja tenen 14.000 visitants registrats, i que la majoria són persones que intervenen en el procés de presa de decisió de les seves empreses.

El SIL enguany posarà el focus en la innovació i la digitalització de la cadena de subministraments. El delegat especial de l'Estat al CZFB, Pere Navarro, ha avançat que es presentarà un "nou combustible verd" i també que es mostrarà com els drons poden facilitar l'entrega de mercaderies en zones rurals o zones de difícil accés. També hi haurà una àrea d'exhibició del que és una cadena de subministrament digital. En total, el SIL presentarà 176 novetats mundials. Navarro ha destacat que aquesta xifra indica que "el sector està fent un gran esforç per guanyar en eficiència, optimitzar processos i avançar en matèria de sostenibilitat".

Augment exponencial de les empreses emergents

Els organitzadors també han ressaltat l'augment exponencial de la presència d'empreses emergents al saló de la logística. "L'any passat en teníem 50 i aquest any 120. És una demostració clara que hi ha més start-ups que s'estan creant i estan apostant per un sector de futur i de present", ha explicat la directora general del CZFB, Blanca Sorigué.

Els organitzadors han explicat que busquen atraure un visitant "fiable", que tingui pes en la direcció de la seva companyia. "Un 90% dels visitants registrats ens han confirmat que intervenen en el procés de presa de decisió de les seves empreses perquè la fira està enfocada a generar negoci i el major nombre possible de contactes a través de la celebració de múltiples activitats de networking", ha apuntat Sorigué.

El SIL ocuparà el pavelló 8 de Fira de Barcelona. A l'acte inaugural, dimecres vinent a les 10 del matí, hi participaran el ministre de Transports, Óscar Puente; l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; i el secretari d'Empresa i Treball del Govern, Albert Castellanos, entre altres autoritats.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir