Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Els veïns de Gràcia, farts de les festes: "Marxo del barri perquè no m’hi sento a gust"

Els festers organitzaran una nit silenciosa i hi haurà canvis en l'entrega de premis per minimitzar les molèsties al veïnat

Carrers engalanats a les festes de Gràcia 2023 / Carles Couso

Carrers engalanats a les festes de Gràcia 2023

Barcelona

Fa anys que la festa major de la Vila de Gràcia pateix l'allau de visitants que aterren a Barcelona encuriosits per aquesta festa singular. És per això que tant els veïns del barri com l'organització estan preocupats per la massificació turística, el soroll i la brutícia que s'acumula als carrers durant la festivitat.

No poder dormir a casa

Molts veïns destaquen que ja no gaudeixen de la festa perquè "cada any hi ha més turistes i menys gent del barri". Farts de la situació, alguns veïns marxen de casa durant aquestes dates. "El que faig és marxar del barri, perquè ja fa anys que alguns veïns del barri, igual que jo, no ens hi sentim a gust", assegura en Daniel. També hi ha altres residents, sobretot els que viuen als punts del barri amb més afluència de gent, que durant la setmana van a casa d'amics o familiars que també viuen al barri, però una mica més lluny dels punts més concorreguts. Per altra banda, els residents que es queden denuncien que “no es pot dormir, fins a les tantes de la matinada” i que “això afecta als que han de treballar l’endemà”.

Canvis per revertir la situació

Aquest any es posaran a prova dues mesures per reduir l'efecte crida i l'aglomeració de visitants. En primer lloc, es farà una "nit silenciosa", amb una programació més tranquil·la i que no comporti soroll. S'aprofitarà per fer activitats que contribueixin a fer comunitat entre els veïns, com cinema a la fresca, teatre o sopars. Per altra banda, a diferència els altres anys, l'entrega de premis als carrers guarnits no es farà fins a l'últim dia de la celebració. Aquesta mesura pretén evitar les acumulacions desmesurades que se solien trobar als carrers guanyadors.

Ariadna Subiñà

Ariadna Subiñà

Redactora a Hora 14 Catalunya els caps de setmana. He après a Catalunya Ràdio. Graduada en Periodisme...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir