Lleida tindrà un gran centre per a reparació i manteniment de camions al polígon Torre Solé
Donarà feina a 85 persones, 51 d'elles mecànics, i la inversió serà de 20 milions. Els impulsors són dues empreses del transport lleidatanes que volen garantir-se la màxima qualitat i agilitat en la reparació tant dels seus vehicles com dels d'altres empreses

Membres de la Paeria i responsables de les empreses impulsores del Lleieda Truck Center, presentat avui a l'ajuntament.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Xavier Bautista (Lleida Truck Center): "En aquest espai, el conductor arribaria, podria reparar el vehicle i després seguir la marxa amb tot el temps aprofitat"
Lleida
Les empreses Trotta i Nou Transport, amb 700 tractors i 850 remolcs entre totes dues, han unit esforços per dotar Lleida d'un gran centre per a la reparació de camions i cotxes al nou polígon Torre Solé. A banda de per fer negoci, aquest nou centre el promouen, segons han dit, per als seus propis vehicles. Segons han explicat ara, per reparar els seus camions o tractores han d'anar sovint fora de Lleida, demanar hora (cita prèvia) i fer perdre molt temps de treball als xòfers. Un temps que després es necessita per transportar les mercaderies. Amb aquest nou centre logístic i de manteniment, això s'intentarà solucionar.
Sense perdre temps
Així ho ha indicat el portaveu d'aquest nou projecte, Lleida Truck Center, Xavier Bautista, de Nou Transport: "És un projecte novedós i pioner a la ciutat de Lleida perquè aglutina en un mateix espai, en un espai molt gran, tots els serveis que pugui necessitar tractora, remolc i conductor. Un conductor ara mateix podria arribar a aquestes instal·lacions, reparar la tractora, reparar el remolc, fer el seu rentat, reparar els neumàtics, fer el descans sense que ell hagi consumit cap minut de la seva jornada de treball. Ara mateix, amb les normatives de regulació de les jornades de treball, són molt penalitzants en el sentit que si un conductor ha de portar el vehicle a diferents tallers de la ciutat o, ara mateix, a diferents tallers de poblacions de la província, perdria molta estona de feina productiva. En aquest espai el conductor arribaria i el personal del Lleida Truck Center se n'ocuparia de reparar-li absolutament tot el que necessita el vehicle i, un cop acabat, podria continuar la seva marxa amb el seu temps totalment aprofitat".
Estació d'ITV
La idea de consumir el menys temps possible i també garantir una reparació i manteniment de qualitat són les que han dut a aquestes dues empreses a unir esforços i invertir 20 milions d'euros en aquest projecte, que tindrà tres fases. A més de reparar vehicles grans- tractors i remolcs-, també s'obrirà a la reparació de turismes i en un futur també vol incorporar una estació d'ITV (Inspecció Tècnica de Vehicles) però per fer-ho abans caldrà que es liberalitzi aquest àmbit. La primera fase començaria l'any vinent en una parcel·la de 56 mil metres quadrats del nou polígon industrial de Torre Solé de Lleida.
Llocs de treball
Per aquest nou projecte, l'empresa necessitarà, segons ha calculat, uns 85 treballadors, 51 d'ells mecànics... després de reconèixer que no hi ha mecànics a Lleida. Des de l'IMO (Institut Municipal d'Ocupació) també es facilitarà el servei a l'empresa per posar a disposició dels ofertants de feina, la plataforma per trobar aquests mecànics i altra mà d'obra qualificada que és tan difícil de trobar (a Lleida i arreu).
58 dies
L'alcalde, Fèlix Larrosa i la regidora Pilar Bosch, han destacat que per fer possible aquest projecte que s'ha presentat aquest dimarts a la Paeria, l'ajuntament ha complert tots els tràmits necessaris "en només 58 dies", una agilitat que l'alcalde vol que sigui la norma a seguir en tots els projectes econòmics que es plantegin a la ciutat. I per això crearan una oficina d'atracció d'inversions que aglutinarà serveis de promoció econòmica i urbanisme per tal d'agilitzar els tràmits que fan falta entre que una empresa demana un permís per obrir un nou negoci fins que se li concedeixen i obre.




