"La puresa de l'ADN, amb Flick, està en un notable"
Al 'Què t'hi jugues!' parlem amb Marc Mayola sobre el model de joc del tècnic alemany
"La puresa de l'ADN, amb Flick, està en un notable"
Barcelona
La setmana passada al diari Ara es publicava un article que portava per títol: "L'homenatge de Flick a Cruyff i Guardiola". Era un analisi futbolístic del Barça actual de Hansi Flick i de fins a quin punt es continua aplicant el model, el famós ADN Barça, amb el tècnic alemany. Al 'Què t'hi jugues!' parlem amb l'autor de l'article, el Marc Mayola.
Mayola puntua la puresa de l'ADN amb Hansi Flick: "Del 0 al 10, la puresa de l'ADN, amb Hansi Flick, està al notable, en un 7. Hi ha diferents elements del joc de posició que els podem reconèixer anb els primers partits de Flick amb el Barça".
El periodista parla de la importància de la pressió rere pèrdua: "Per fer la pressió agressiva a camp contrari, sembla que hi hagi prou amb què els jugadors siguin atletes, però es tracta d'un tema de posicionament i de tàctica. No ha ha prou en ser molt verticals, sinó que ho has de fer amb sentit: agrupar-te amb dues - tres passades, per tenir jugadors a prop d'on es produeix la pèrdua de pilota".
També destaca la similitud entre el joc de Cruyff amb el de Flick: "A l'època de Johan Cruyff com a entrenador, es produïen molts canvis d'orientació del central a l'extrem. L'altre dia vam veure com Cubarsí avançava en conducció i jugava amb Raphinha. Hi havia connexió entre el central i l'extrem oposat. Les situacions de tercer home també son un recurs per tenir una mirada vertical. El que deia Cruyff sempre és que els migcampistes miressin el davanter més allunyat per buscar directament la passada de la defensa cap al punta per activar al tercer home. Això Cruyff ho feia molt amb Baquero".
Mayola assegura que el joc interior amb Xavi era inexitent: "Va ser sobretot en el tram final, perquè no tenia el recurs per combinar i tenir la capacitat per fer parets. Xavi els hi parlava de tercer home i dels quadrats, però quan instal·les aquest concepte, t'oblides de jugar. Estaven un pèl rígids perquè no és el mateix tenir-ho al cap que transmetre-ho al jugador. Tot era pilota fora i que inventés Lamine".
Finalment, analitza el posicionament dels dos pivots: "La doble alçada del doble pivot serveix per oferir línies de passada. És molt important trobar aquests pisos al mig del camp i Flick situa els pivots a dues alçades".