Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L’INCAVI admet que uns aranzels del 200% tancarien el mercat americà al vi català, però demana “prudència”

El director general remarca que els cellers s’hauran d’obrir a exportar a altres països si Trump tira endavant l’amenaça

Gemma Sánchez

Barcelona

El director general de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), Joan Gené, ha admès que si els Estats Units decideixen imposar uns aranzels del 200% al vi català els “tancarà” el mercat americà. En declaracions a l'ACN, Gené, però, ha demanat “prudència” i esperar a veure com es concreta l’amenaça llençada aquest dijous pel president dels EUA, Donald Trump. “Estem acostumats a que primer amenacin, després ho posin en pràctica i al cap d’uns dies ho treguin”, ha dit, “i és difícil avaluar com quedarà el tema”. En tot cas, Gené creu que, si l’amenaça s’acaba aplicant, als cellers catalans se’ls obrirà “finestres d’oportunitat” de comercialitzar al Canadà, Mèxic o Sud-amèrica, “on el vi americà perdrà competitivitat”.

Tot i admetre que si s’aplica al vi català uns aranzels del 200% els trauria del mercat americà, Gené ha afegit que això afectaria “a tot el vi europeu”. En tot cas, ha fet una crida a “no posar-se nerviosos” i “reaccionar a coses concretes”.

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir