Javier Cercas, Joël Dicker i Xavier Bosch, entre els autors més venuts d’aquest Sant Jordi
La llista de la Cambra del Llibre també inclou entre els títols més sol·licitats els de Xavier Sala i Martín, Sílvia Soler o María Dueñas

L'escriptor Javier Cercas, aquest Sant Jordi a Barcelona. / Quique García / EFE / Quique García (EFE)

Barcelona
L'expectació generada per la mort del Papa Francesc ha consolidat l'última novel·la de Javier Cercas, El loco de Dios en el fin del mundo, entre els llibres més venuts de no-ficció en castellà d'aquest Sant Jordi 2025, segons les dades facilitades per la Cambra del Llibre. L'autor suís Joël Dicker, amb La catastròfica visita al zoo, se situa entre els llibres de ficció més venuts tant en català com en castellà. A la llista catalana, l’acompanyen la novel·la de Xavier Bosch Diagonal Manhattan, Cor fort de Sílvia Soler, Aquest tros de vida d’Estel Solé i Somiàvem una illa de Roc Casagran.
En la ficció en castellà, juntament amb l’última entrega de Dicker els més venuts són Por si un día volvemos de María Dueñas, La Asistenta de Freida McFadden i En el amor y en la guerra de Ildefonso Falcones. L’economista Xavier Sala i Martín (Entre el paradís i l'apocalipsi), l’humorista Manel Vidal (La passada a l'espai) i el periodista Toni Cruanyes (La dona del segle) són els més sol·licitats en no-ficció en català, mentre que en castellà Hábitos atómicos de James Clear acompanya Cercas al rànquing, que destaca els més venuts de cada categoria però sense indicar posicions, perquè es tracten de dades provisionals a l'espera de tenir el recompte real de les vendes durant aquest Sant Jordi en les pròximes setmanes.
El Gremi de Llibreters apunta que s’ha batut el rècord de vendes per Sant Jordi: segons les dades provisionals, s’ha arribat als dos milions d’exemplars venuts i 26 milions d’euros facturats. El gremi assegura que les vendes han estat molt repartides pel que fa a títols, de fet, la llista dels més venuts només suposa un 5% del total dels llibres que s’han comprat aquest Sant Jordi.




