Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Junts per Catalunya decideix no entrar al govern municipal de Tarragona

La direcció nacional del partit havia avalat el pacte, però havia instat els dirigents tarragonins a tenir en compte els inconvenients que implicava l'acord

Jordi Sendra, portaveu del grup municipal de Junts per Catalunya a Tarragona / ACN

Jordi Sendra, portaveu del grup municipal de Junts per Catalunya a Tarragona

Tarragona

Junts per Catalunya finalment no pactarà amb el PSC i no entrarà al govern municipal de Tarragona. La decisió l'ha comunicat aquest dilluns el portaveu del grup municipal, Jordi Sendra. Ell mateix ha afirmat que la direcció del partit avalava l'acord, però que els havia instat a tenir en compte els inconvenients que implicava.

Entre aquesta llista d'inconvenients, figura el fet que, tot i l'adhesió de Junts, el govern tarragoní continuaria en minoria. Actualment, està format pels 9 regidors del PSC, i amb els 3 de Junts, continuarien sense sumar els 14 vots necessaris per tenir la majoria al ple. De fet, Sendra ha defensat que s'ha volgut evitar que les decisions del govern depenguessin dels dos consellers no adscrits, que anteriorment formaven part de VOX.

Aquesta decisió arriba a meitat de mandat, després de dos anys d'especulacions, també sobre la possible entrada al govern dels Comuns, que ja s'havia descartat. Sendra ha afirmat que, en el cas que En Comú Podem hagués format part del pacte, sí que s'hauria materialitzat l'entrada a govern, perquè sí que tindrien majoria. Altres raons que han portat Junts a posar el fre de mà han estat les discrepàncies nacionals amb el PSC o el fet que només queden dos anys per a les pròximes eleccions.

Mentre que Jordi Sendra ha afirmat que l'alcalde, Rubén Viñuales estava "decepcionat" amb la decisió, la portaveu del PSC, Sandra Ramos, ha tret ferro a l'assumpte. Ha dit que, després de dos anys en minoria, la no incorporació de Junts no suposa un daltabaix a nivell de gestió, i que continuaran com fins ara.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir